جمعه دهم فروردین ماه

محبی: درستکار مربی اخلاق مداری است

 محمد حسن محبی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد درستکار حق دارد که به او هم فرصت کار در تیم ملی داده شود.

محمدحسن محبی  درخصوص عملکرد کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: نمی‌توانم بگویم خوب نتیجه گرفتیم اما مسئله این است که ما همیشه در المپیک‌ها همینطور نتیجه گرفته‌ایم. کشتی ما معمولا در المپیک به اندازه‌ای که مدعی بوده و کشتی گیر خوب و صاحب عنوان در خود داشته، نتیجه درخوری نگرفته است. من از المپیک 1972 خودم یادم هست که خیلی اوقات با تیم قوی به مسابقات رفته‌ایم اما نتیجه آن چیزی نبوده که انتظار داشتیم.

وی ادامه داد: من خودم دلم می‌خواست یک مدال برنز دیگر هم می‌گرفتیم و نقره حسن یزدانی هم طلا می‌شد. البته در مورد 97 کیلو می‌دانستم که مدال نمی‌گیریم چون وزن خیلی سنگینی هست و مدال گرفتن در این وزن سخت بود. دوست داشتم رضا اطری مدال المپیک می‌گرفت. یکی اینکه دو کشتی خوب در دور مقدماتی گرفت و دیگر اینکه در این چند سال خیلی زحمت کشیده و تجربه لازم را به دست آورده بود. حقش بود که مدال بگیرد.

محبی که در مسابقات جهانی 2002 تهران هدایت تیم ملی آزاد را برعهده داشت، در مورد انتخاب پژمان درستکار از سوی علیرضا دبیر به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی خاطرنشان کرد: او آدم خوبی است. خاطرات خوبی از درستکار دارم. او با من هم تماس گرفت. من او را فرد اخلاق مداری می‌دانم. البته در این بین اگر نقدی هم وجود دارد، بجاست، اما از نظر من موضوع اخلاق خیلی در کشتی مهم است. امیدوارم که تیم ملی با پژمان درستکار نتیجه بگیرد. دیدم که انتخاب‌های خوبی هم در کنار خود داشته، احسان امینی، صادق گودرزی و ... البته گودرزی قبول نکرد که بیاید، من دوست داشتم او می آمد. انتخاب خوبی برای کشتی ما بود. گودرزی نایب قهرمان المپیک است، خوب است که در کنار تیم ملی باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی آزاد تاکید کرد: خواسته رئیس فدراسیون این بود که پژمان درستکار بیاید. سال‌های بعد مشخص می شود که این تصمیم درستی بوده یا نه. درستکار جدا از کشتی نبوده، در لیگ مربیگری کرده و تجربه این کار را دارد. من نهایتا دلم می‌خواهد که اخلاق در کشتی حکم‌فرما باشد. در کشتی هم یک زمانی اخلاق حرف اول را می‌زد. به پژمان گفتم این بچه‌های ما قبل از اینکه به اردوی تیم ملی بیایند خیلی فرمانبردار بودند اما بعد دیگر آن چیزی که می‌خواستیم نبودند. به نظر من اولین چیزی که اهمیت دارد، اخلاق است.

محبی با اشاره به خاطراتش در المپیک 1976 مونترال گفت: آن سال تازه محمدعلی صنعتکاران گفت تو و محمدحسین (محبی) و سوخته سرایی می‌توانید در ماشین من بنشینید، حرمت بزرگتر رعایت می‌شد. البته من می‌گویم که بزرگترهای ما مشکل دارند که کوچکترها اینطور شده اند. من زمانی که سرمربی تیم ملی شدم نهایت احترام را دیدم. دلم می‌خواست به پژمان درستکار هم فرصت داده شود. خوب است که فردی مثل صادق گودرزی هم به کمکش بیاید، کشتی این کشور متعلق به وزیر ورزش نیست، متعلق به همه جامعه است. همه باید بیایند و به کشتی کمک کنند.