سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
سخن اولیه با وزیر ورزش و جوانان

انتخاب و چینش نیروی انسانی کارآمد ، گام نخست در راه تحول ورزش است

پس از سالها انتظارو حسرت خوردن، سرانجام  خواست و آرزوی جامعه ورزش با انتخاب یک صاحبنظر و متخصص بعنوان وزیر ورزش و جوانان محقق شد.

دکتر حمید سجادی بی شک در راه مسوولیت خطیری که بر عهده گرفته راه دشواری را پیش روی دارد. بویژه که نیروهای سفارشی و چسبیده به بدنه ورزش کم نیستند و اگر سره از ناسره جدا نشود چه بسا برنامه تحولی و بنیادین دکتر سجادی در نیمه راه از رمق افتاده و به محاق برود.

گرچه رییس جمهوری اعلام کرده که در چینش و انتخاب معاونان وزارتخانه ها نیز نظارت عالیه خواهد کرد تا اهداف و منویات دولت سیزدهم زمین نماند ، اما خدمت وزیر ورزش باید عرض کنیم که اولویت اصلی او در این مقطع انتخاب همکارانی صدیق ، پای کار و کارآمد است. معاونان و مدیرانی که در خدمت ورزش و جوانان باشند نه اینکه این عرصه را زمینه و ابزاری برای منافع شخصی و بلند پروازیهای خود کنند .

روی این اصل باید خدمت وزیر ورزش عرض کنیم که وظیفه او در این مقطع حضور در اردوی تیم های ملی نیست ، بلکه باید بنشیند و با کسانی که منافع ملی ورزش و جوانان برایشان اصل است جلسه بگذارد تا با انتخاب همکاران و نیروهایی کارآمد و معرفی آنها به دولت ، اولین قدم در راه تحول اساسی در ورزش و جوانان را با قدرت بر دارد.

پیشتر نیز عرض کردیم که بدنه ورزش نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد تا با سبک شدن وزارتخانه از وجود کسانی که بار ورزش بوده اند تا یار آن ، کاسبان و سودجویان محلی از اعراب نداشته باشند.

بی شک در وزارت ورزش هستند نیروهای مخلص و صدیقی که می توانند یار و همراه دکتر سجادی در مسیر دشوار پیشرو باشند. نیروهایی که ظاهر و باطن شان یکی است و بلد نیستند رل بازی کنند.

به هر روی امیدواریم دکتر حمید سجادی ، در گام نخست عرصه ورزش و جوانان را با انتخاب نیروهایی کارآمد از وجود ناخالصی ها بزداید تا صالحان و دلسوزان راستین ورزش پس از سالها ایفاگر نقش شان به درستی باشند .

نویسنده: حجت اله اکبرآبادی