جمعه دهم فروردین ماه
غرور کاذب برای تیم ملی زهر است

ناصر نورایی : دغدغه ای برای صعود نداریم

گلزن سال های دور تیم ملی فوتبال کشورمان وباشگاه هما در خصوص رقابتهای مقدماتی جام جهانی گفت : تیم ملی قابلیت راهیابی به جام جهانی قطر را دارد.

ناصر نورایی که با پایگاه خبری البرز ورزشی گفت وگو می کرد ، افزود: در گذشته تنها یک نماینده از آسیا و  اقیانوسیه به جام جهانی  می رفت و طبعا صعود  به این رقابتهای معتبر بسیاردشوار بود . اما الان اگر همت داشته باشیم می توانیم بدون مشکل در صف چهار تیم برتر آسیا بایستم و  به جام جهانی برویم .

وی اضافه کرد:  البته پیش بینی در  فوتبال کار آسانی نیست اما واقعیت این است که استخوان بندی تیم ما را بازیکنان حرفه ای تشکیل می دهند و آنها در تیم های خوب اروپایی آبدیده شده اند.

لذا برای عبور از سد رقبا و راهیابی به جام جهانی نباید دلهره داشته باشیم ، در زمان فعلی باید در راه هماهنگی نفرات بکوشیم و آنها را آماده مصاف با حریفان کنیم . ولی یادمان باشد که اصلا دچار غرور کاذب نشویم و با اوضاع و احوال مناسب به مصاف با رقبا بیندیشیم.  

مهاجم سابق تیم ملی در ادامه با اشاره به اینکه رفتن به جام جهانی مزیت های بسیاری دارد ، اظهار داشت : صعود به این  مسابقات معتبر باعث می شود تا فیفا نگاه ویژه ای به ما داشته باشد و ملی پوشان به تیم های مطرح اروپایی ملحق شوند . در واقع این موارد باعث می شود تا بازیکنان با انگیزه و خودباوری مضاعف به میدان  بروند تا بیش از پیش دیده شوند.

از وی در خصوص حضورش در جام جهانی آرژانتین پرسیدیم  که نورایی  در پاسخ گفت : دست روی  دلم نگذارید ، حال که سالها از این مسابقات گذشته باید بگویم بنده در اوج آمادگی بودم اما در آرژانتین نیمکت نشین شدم . به نظر من در آن سالها فرانک اوفارل مدیر تیم ملی نگاه ویژه ای به من و دیگر جوانان داشت ، ولی پس از آن اینگونه نشد . چون آقای  مهاجرانی و  برخی از دستیارانش از باشگاه پاس بودند و به همین علت حسین فرکی  را بجای بنده در جام جهانی به میدان  فرستادند  که نتیجه اش را شما بهتر از بنده می دانید .

نورایی ادامه داد : هنوز هم پس از گذشت این همه سال این تبعیض برایم قابل هضم نیست ، مگر می شود بازیکنان آماده و خودباوررا نیمکت نشین کرد ؟

در بازیهای المپیک 1976 نیزاین مشکل بود و به عنوان مثال زنده یاد علیرضا عزیزی که در  آن برهه یکی از بی  نظیرترین ملی پوشان بود در نیمکت میخکوب شد .

البته قصد بنده گلایه نیست بلکه حرفم این است که درجام جهانی آرژانتین حق به حقدارنرسید وگرنه نتایج بهتری کسب می شد.

این پیشکسوت نام آشنا در خاتمه گفت : فوتبال ما قابلیت بالایی دارد اما ضعف مدیریت سبب شده تا پس از سال 1976 قهرمانی در جام ملتهای آسیا را در خواب ببینیم و برای رفتن به المپیک ، دائما تیرمان به سنگ بخورد . امیدوارم که از نقشه راه و نظرات کارشناسان بخوبی استفاده  شود و در نهایت فوتبال ما از فرمول روز دنیا الهام بگیریم .