جمعه سی و یکم فروردین ماه
قصه قراردادهای نجومی

دستگاه‌های نظارتی جدی تر ورود کنند

معمولا در اوج فصل یارگیری خبرهایی مبنی بر ورود دستگاه‌های نظارتی به حیف و میل و قراردادهای نجومی تیم های نامی منعکس می شود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی، این حرکت اگر واقعا عملی شود و جنبه شعار نداشته باشد،  اقدامی است نیکو ولی سووال اینجاست که چرا در این زمینه شفاف سازی نمی شود.

طبعا برای جلوگیری از پدیده مذموم دلالیسم و فساد راهی به غیر از این متصور نیست، اما زمانی ورود به این مساله مهم آرمانی خواهد بود که موج سواری در آن نقشی نداشته باشد.

بحث ورود به قرارداد سووال برانگیز سرخابی ها و موارد  پشت پرده که این روزها داغ شده را بفال نیک می گیریم.

اما در عجبیم چرا این حساسیت در خصوص تیم سپاهان که قرارداد نجومی می بندد و در واقع مروج پول سالاری است،  اعمال نمی شود.

واقعا اگر ریگی در کفش نیست و قرار است دستگاه‌های نظارتی به شکل جدی در این راستا اهتمام کنند، پیشنهاد می شود سری هم به این باشگاه بزنند و قرارداد تک - تک فوتبالیست های لاکچری را مو به مو چک کنند.

باز هم تکرار می کنیم زمانی ورود دستگاه‌های نظارتی کارساز خواهد بود که هیچ تبعیضی در کار نباشد و موارد شائبه انگیز با جدیت پیگیری شود.

نکته‌ قابل مداقه اینجاست که تیمهای مدعی در اینگونه مواقع انعقاد قرارداد های عجیب را انکار می کنند اما در نقطه مقابل از اطلاع رسانی شفاف امتناع می ورزند.

ریخت و پاش و پول بی حساب و کتاب در فصل یارگیری در شرایطی از سوی این دسته از باشگاه‌ها بویژه سپاهان دیده می شود که بسیاری تیم‌ها از هتل گرفته تا دفاتر هواپیمایی و... بدهکارند.

وقتی شهریار مغانلو قید پرسپولیس را می زند،  فرشاد احمد زاده از فولاد جدا می شود و مسعود ریگی با استقلالی ها وداع می کند تا زرد پوش شود و قرارداد فوتبالیست‌های گران قیمتی چون امید نورافکن، سجاد شهباز زاده، محمدرضا حسینی ، ولسیانی و... تمدید می شود یعنی توبخوان حدیث مفصل از این مجمل.

بازهم تاکید می کنیم بخل و حسادتی در کار نیست اما آیا فجر سپاسی و صنعت نفت و یا ملوان و برق شیراز  به اندازه یکصدم، تکرار می کنیم یکصدم چنین بودجه ای را دارا هستند؟!

یادمان باشد ریشه بسیاری از تیم‌های سازنده که گل سرسبد فوتبالمان بودند به سبب" نداری" خشکیده شد اما منطقی نیست که دنیا فقط به کام سرخابی ها و یا امثال سپاهان باشد و بقیه بروند و کشکشان را بسابند.

 بیاییم خدا وکیلی بدون نگاه رنگی کلاهمان را قاضی کنیم، آیا اینگونه سرکیسه شل کردن‌ها در برهه ای که هموطنان خمیده و افسرده برای ابتیاع سرم و قرص به این در و آن در می زنند با آموزه های فرهنگ غنی و دینی ما همخوانی دارد؟!

نویسنده :رضا میرزاییان