پنجشنبه نهم فروردین ماه

آقای سجادی شما هم به ورزشی ها  اعتماد کنید

مدیریت ورزش در دوره گذار روزهای حساس و سرنوشت سازی پیش رو دارد و به تصمیمات شجاعانه و نگاه تخصصی سجادی دل بسته است.

بعد از سالهای‌متمادی سکان هدایت ورزش به خودی سپرده شده است و از واگذاری صندلی ریاست به  افراد سیاسی    صرف نظر شده است.

البته انتظار این است که دولتمردان و نمایندگان مجلس نگاه ویژه و راهبردی به مقوله ورزش داشته باشند.

متاسفانه در گذشته این نگاه درجه چندمی دولت و مجلسیان  مانع از آن‌شد تا در میدان عمل شاهد اشاعه امکانات و توسعه ورزش همگانی در کشور باشیم.

مهندس فائقی  که سالها پیش در  معاونت سازمان‌وقت انجام‌وظبفه می کرد، معتقد بود؛ از روز اول "چونه ورزش" را کوچک گرفته اند.

در آن زمان‌برای تمام وزارتخانه ها تصمیم‌ به موقع می گرفتند و افراد را برای تصدی پستهای کلیدی به عنوان وزیر بر می گزیدند.

سازمان تربیت بدنی آخرین پستی بود که متاسفانه افراد جا مانده از جناح و گروه به این مرکز هدایت می شدند

(سالها پیش در یک نشست رسانه ای گفتم‌،مسئولان‌ارشد کشور چرا در بزنگاهها برای ورزش تصمیم منطقی نمی گیرند و در مقاطعی و به غلط برای یک دکمه،کت‌و شلوار می دوزند و هزینه مضاعف به ورزش و کشور تحمیل می کنند).

امروز هم که کار بررسی برنامه ها و عملکرد وزاری پیشنهای در مجلس مطرح بود،باز هم ورزش در صف آخر ایستاد و اعلام بررسی ها بر اساس حروف الفبا ،سجادی را به ته صف ارجاع داد.

جای شکرش باقی است که رئیس جمهور محترم با کمک کار گروه فرهنگی،اقدامی مدبرانه را برگزید و کار را به اهلش سپرد.

در این گیر و دار  در تعجب هستیم که دو عضو کمیته تربیت بدنی مجلس چرا تا بدین حد و پرخاشگرانه به وزیر پیشنهادی تاختند و به عبارتی با تمام ابزار آشکار و نهان به میدان آمدند، تا اورا از میدان به در کنند و...

آقایان فروردین و راستینه که دستی بر آتش داشته و با مقوله ورزش و اهمیت آن واقف هستند بخوبی می دانند که در ادوار گذشته ورزش و امور جوانان از حضور عناصر سیاسی تا چه حد آسیب دیده است و...

از طرفی سجادی را به مراقبت و محافظت از دستاورد جدید و فضای ایجاد شده دعوت می کنیم.

این اعتماد را باید با کار شبانه روزی و برنامه مدون و استفاده از عناصر متخصص و متبحر ورزشی و تحصیل کرده های امور دانشگاهی پیش برد.

همانطور که رئیس جمهور محترم به یک مدیر ورزشی اعتماد کرد ،وی هم باید به بدنه وزارتخانه و عناصر با انگیزه حاضر اعتماد کند،تعامل و هماهنگی با مجلس محترم و اعضا کمیته تربیت بدنی و دیگر عناصر هم باید در اولویت باشد.

در این راستا لازم است با ایجاد تحول و جوانگرایی ،فضای حیاتی در اختیار مدیران کار بلد و متخصص قرار گیرد.

امروز نمی توان رفیق بازیها و بده و بستان های گذشته را تحمل کرد و افراد را بر اساس مناصب سیاسی و شغلی بر مصدر امور قرار داد و...

صاحب این قلم‌ بر خلاف نظریات طیفی از دوستان ، افراد و اشخاص خاصی را به دکتر سجادی پیشنهاد نمی کنم،زیرا می دانم‌ایشان با بدنه ورزش آشنا هستند و بهتر می دانند چه طیفی از مدیران در این‌مقطع می توانند گره گشای کارها باشند و‌چه افرادی را باید با شجاعت  کنار گذاشت.

امیدواریم‌ ایشان مصلحت اندیشی و توصیه پذیری را کنار بگذارند و شایسته سالاری و کار جهادی و جمعی را در پیش بگیرند.

نویسنده: احمد میرزاییان