جمعه سی و یکم فروردین ماه
یک عکس – یک نگاه

درددل و گلایه سرمربی تیم ملی تیراندازی بانوان

الهام هاشمی، قهرمان سابق تیراندازی که مدتی سرمربی تیم ملی سنگاپور بود با آرزوهای فراوان به کشور بازگشت اما بعد از المپیک ترجیح داد که برای بار دوم خداحافظی کند.

هاشمی از عدم درک صحیح مسئولان فدراسیون از این ورزش به اعمال نظرهایی که در زمینه انتخاب دستیار سخن گفت اما در نهایت اظهار امیدواری کرد که وزیر ورزشی جدید بتواند به مشکلات خاتمه داد. وی در بخشی از بیانیه خود آورده است. فکر می کنم سال 87 که لازلو سوچک سرمربی مجارستانی تفنگ را به ایران آوردم (مطلبی که او در المپیک امسال هم برای چندمین بار تکرار کرد)، دِینم را به تیراندازی کشور ادا کرده بودم، هرچند 5 سال هم به عنوان دستیار او در کنار تیم ملی تفنگ بودم. طی دو سال و نیم گذشته هم که با اصرار آقای دادگر مسؤولیت سنگین سرمربیگری این تیم را پذیرفتم هرآنچه در توان داشتم گذاشتم و متأسفم که شرایط موجود اجازه نداد به نتایج باز هم بهتری در المپیک برسیم.

با عنایت به فراهم شدن یکسری تجهیزات و مهمات و سطح تکنیکی بسیار بالای قهرمانان کشورمان یقین دارم تیراندازی ایران در بازیهای آسیایی خوش می درخشد و از المپیک پاریس با دست پُرتری برمی گردد، هرچند نیاز به حمایت خیلی بیشتری دارد که امیدوارم با توجه به کسب مدال طلا توسط آقای فروغی و حضور وزیر ورزشی در رأس این وزارتخانه، این مهم نیز تحقق یابد.

مهمترین دستاوردهایی که تیم ملی تفنگ در طول مدتی که بعنوان سرمربی در خدمتشان بودم داشتند عبارتند از:

کسب 4 سهمیه المپیک، با وجود مشکلات شدید اقتصادی کشور و فدراسیون، نسبت به المپیک های قبلی

کسب اولین سهمیه المپیک تاریخ تیراندازی ایران در رشته سه وضعیت مردان

کسب اولین مدال طلای تیمی جهان در تفنگ بادی زنان

کسب اولین مدال نقره تیمی آسیا در تفنگ سه وضعیت زنان