شنبه یکم اردیبهشت ماه
جای خالی ایران در مسابقات جهانی فوتبال ساحلی؛

از  قافله عقب نمانیم؟

عمان، ژاپن و امارات سه‌نماینده آسیا در مسابقات جهانی فوتبال ساحلی  روسیه بودندو جای خالی تیم شایسته ما در رقابتها بیش از پیش احساس شد.

برای نخسنین بار مسابقات جهانی بدون حضور ایران‌برگزار شد.
 کنفدراسیون فوتبال آسیا مجموعه امتیازات تیمهای این قاره را در سه دوره گذشته مورد نظر قرار داد و ژاپن ،امارات و عمان را به عنوان‌نمایندگان این‌منطقه به مسابقات جهانی معرفی کرد.
این در حالی بود که تیم ایران در رنکینگ آسیا در جای دوم و در کلاس جهانی جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده بود.
البته نتایج‌دوره پیش هم مورد توجه afc بود که تیم ما سه بر دو به ژاپن باخته بود و با شکست از عمان از گردونه خارج شده بود.
گفتنی است، در فینال مسابقات جهانی روسیه با شکست ۵ بر ۲ ژاپن قهرمان‌شد.
سوببس هم سنگال را برد و سوم شد. 
در سالیان‌اخیر فوتبال ساحلی در ژاپن،امارات،تایلند،عمان و چین و‌ کره بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
ژاپنی ها مانند فوتسال که از ما عقب بودند‌،با سرمایه گذاری وسیع و توجه به لیگ باشگاهی در فونبال ساحلی هم به شدت  پیشرفت کرده اند.
ما هم باید توجهی اساسی به ابن رشته داشته باشیم تا از قافله عقب نمانیم.
خوشبختانه این رشته در کشور هواداران بیشماری دارد. اقبال مردمی و جذابیت‌مسابقات ساحلی را باید مهم شمرد و با اهمیت دادن به مقوله  استعداد یابی و اولویت دادن به لیگ باشگاهی به‌احیای مجدد این رشته پرداخت.
توجه رسانه ها و‌ پخش تلویزیونی مسابقات باشگاهی از موضوعاتی است که باعث رونق رقابتهای داخلی و ایجاد انگیزه در میان بازیکنان و مربیان‌می شود.
ما در فوتبال ساحلی  دارای توانایی و ظرفبت بالقوه ای هستیم .این تونایی را بازیکنان ما در رقابتهای جهانی و آسیایی بارها به رخ کشیده اند.
انتظار می رود با اعمال  مدیریت درست و تقویت مقوله آموزش و جوانگرایی  در باشگاهها‌ شاهد احیای مجدد تیم‌ملی باشیم و‌ملی پوشانمان را در میادین بین المللی موفق و سربلند ببینیم.

نویسنده: احمد میرزاییان