جمعه دهم فروردین ماه

داورزنی: نگاه ما به بازیکن سازی است

داورزنی گفت: نگاه کشورها به شرکت در مسابقات مختلف، متفاوت است. کشورهایی مثل برزیل، لهستان و ایتالیا دنبال قهرمانی در رده سنی نوجوانان هستند، ولی برخی کشورها مانند بلغارستان، ایالات متحده و ... و آینده نگری توجه می کنند.

رئیس فدراسیون والیبال در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: نگاه کشورها به شرکت در مسابقات مختلف، متفاوت است. کشورهایی مثل برزیل، لهستان و ایتالیا دنبال قهرمانی در رده سنی نوجوانان هستند، ولی برخی کشورها مانند بلغارستان، ایالات متحده و ... و آینده نگری توجه می کنند.

دکتر محمدرضا داورزنی با بیان این جملات می افزاید: نگاه ما اما در درجه اول به پشتوانه سازی برای تیم ملی است، ولی این به معنی نادیده گرفتن سکوی افتخار نیست. چرا که مردم ما قهرمانی را دوست دارند. درباره تیم نوجوانان زیر 19 سال کشور هم ما هر دو نگاه تعقیب می کنیم و خوشحالیم که حداقل سه، چهار بازیکن از تیم کنونی به زودی راهی تیم ملی بزرگسالان خواهند شد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به زمان زیادی که فدراسیون صرف استعدادیابی می کند، می افزاید: اگر باشگاه ها به تیم های نوجوانان خود اهمیت بدهند و آموزش درست داشته باشند، دیگر نیازی نیست که فدراسیون بازیکن سازی را هم برعهده بگیرد و کلی وقت برای آن بگذارد. خوشبختانه برخی از باشگاه ها مانند شهداب یزد اینک اقدامات بسیار مثبتی را در زمینه جذب و پرورش بازیکنان بلندقامت و بااستعداد انجام داده است که می تواند برای سایر باشگاه ها سرمشق باشد. هرقدر که بر این گونه پایگاه ها در والیبال افزوده شود، خیال فدراسیون راحت تر خواهد شد.

گفت و گو: جمشید حمیدی