پنجشنبه سی ام فروردین ماه

جلسه فنی مسابقات جهانی اینلاین هاکی برگزار شد

اولین جلسه فنی مسابقات جهانی اینلاین هاکی با حضور رامین عتیقه چی عضو کمیسیون فنی فدراسیون جهانی برگزار شد.

اولین جلسه فنی مسابقات جهانی اینلاین هاکی با حضور اعضا کمیسیون فنی اینلاین هاکی فدراسیون جهانی اسکیت و دو نماینده از تیم‌های شرکت کننده به صورت وبینار برگزار شد.

رامین عتیقه‌چی، عضو کمیسیون فنی اینلاین هاکی فدراسیون جهانی اسکیت و دبیرکل فدراسیون اسکیت ایران به اهم موارد مطرح شده در این جلسه اشاره و بیان کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی جهان از حساسیت بالایی برخوردار است و نیاز به دقت بالایی دارد، که شرایط کنونی جهان، این حساسیت را چندین برابر کرده است و برنامه‌ریزی برای کشورهای شرکت کننده و فدراسیون جهانی اسکیت دشوار شد.

اما با هدف‌گزاری، تلاش و تعامل مستمر با تیم‌های شرکت کننده و دفتر مرکزی فدراسیون جهانی اسکیت، کمیسون فنی موفق به برنامه‌ریزی جهت برگزاری این مسابقات شد، تا تعویق مسابقات جهانی برای سال دوم تکرار نشود.

اولین جلسه فنی با نمایندگان تیم‌های شرکت‌کننده به صورت وبینار برگزار گردید که از جمله موارد مهمی که در جلسه مطرح شد:

اجرای مسابقات با قوانین جدید بازی‌ها

سیستم امتیازدهی چهارساله به تیم‌های شرکت کننده

سیستم جدید گروه‌بندی تیم‌ها در جدول برگزاری مسابقات

سیستم جدید کسب سهمیه جهت شرکت در بازی‌های جهانی آمریکا ۲۰۲۲

تعیین موثرترین بازیکن و دروازه‌بان در مسابقات قهرمانی جهان

اهدای جام World Skate به قهرمان در گروه بازنده‌ها

گفتنی است، مسابقات اینلاین هاکی قهرمانی جهان پس از یک سال تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا، از تاریخ ۱۶ لغایت ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰ در شهر روکاراسو ایتالیا برگزار می‌گردد. پیشتر مقرر بود این مسابقات در کشور کلمبیا برگزار گردد که به دلیل شرایط نامساعد کرونا در این کشور، محل برگزاری مسابقات تغییر نمود.

در این دوره از مسابقات که در رده سنی بزرگسالان برگزار می شود، در هفته اول مسابقات قهرمانی جهان بانوان و در هفته دوم مسابقات قهرمانی جهان آقایان برگزار می شود. در بخش بانوان ۱۰ تیم و در بخش آقایان ۱۶ تیم حضور خواهند داشت.