جمعه سی و یکم فروردین ماه
والیبال نوجوانان جهان، ایران – آرژانتین؛

یک نبرد برای رسیدن به خوشبختی

شیربچه های نوجوان ایران دیشب نایب قهرمان اروپا در سه ست در هم کوبیدند. چک با وجود داشتن بازیکنان تکنیکی و خوش قواره فقط در سه ست مقابل تیم پرانگیزه ایران دوام آورد...


تیمی که این بار جمع و جورتر از بازی های قبلی ظاهر شد و با اینکه مانند همیشه امیرمحمد گل زاده، پوریا خانزاده و یوسف کاظمی بر تارک آن می درخشیدند، اما یونس جوان، عرفان نوروزی عرشیا به نژاد، سجاد جلوداریان هم یک روز پرفروغ داشتند. حالا این آینده سازان که خود را برای پیوستن به تیم ملی بزرگسالان آماده می کنند، یک رقیب سرسخت دیگر در پیش دارند. نوجوانان آرژانتین که به لحاظ فنی و فردی پرورده تر از تیم چک است. خوب سرویس می زنند اما در این مهارت عالی نیستند. مهارت اصلی آن در حملات روی تور و داخل میدان است. برای شکست دادن تیم آرژانتین که تاکنون بدون شکست مانده است باید دریافت خوب، حملات متنوع و سرویس خوب داشت. در تیم آرژانتین گارسیا، کانده و کلاستیلو مهره های کارآمدی هستند که بسیار با فکر بازی می کنند. بنابراین شکست دادن این تیم در گروی اجرای آنالیز مربیان و بازیگری به هنگام از سوی کادرفنی است. برنده این مسابقه به جمع چهار تیم خواهد پیوست و این ایده آلی است که در برهه کنونی به آن می اندیشیم. تیم ایران با میانگین قدی 197 سانتی متر در مقابل آوراژ قدی 190 سانتی متر آرژانتینی ها باید برتری خود را در روی تور بر حریف دیکته کنند.

یادآور می شویم که ماحصل دیدارهای تیم های صعود نکرده این بود که بلاروس هفدهم، کامرون هجدهم، گوآلاتمالا و دمینیکن که غایب بودند نوزدهم و بیستم شدند.

نویسنده: جمشید حمیدی