جمعه سی و یکم فروردین ماه

دعوای دو مدیرعامل!

علی اکبر طاهری مدیرعامل پیشین پرسپولیس چندی پیش ادعا کرد از ۳۶ میلیارد پاداش آسیایی پرسپولیس که بعد از زمان او به باشگاه رسیده، فقط ۲۱ میلیارد تومان در باشگاه سند شده است. این صحبت ها واکنش گرشاسبی را به همراه داشته تا جایی که وی ادعا کرده طاهری فرد دروغگویی بیش نیست.

گرشاسبی گفت: صحبت‌های طاهری به دور از واقعیت است و او دروغ می‌گوید. در زیر می‌توانید متن کامل این مصاحبه جذاب را بخوانید:

*به عنوان سوال اول، طاهری مدعی شده اسنادی دیده که در آن از ۳۶ میلیارد پاداش آسیایی پرسپولیس فقط ۲۱ میلیارد آن در باشگاه سند شده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

ببینید پاداش‌ها در زمان من به پرسپولیس تعلق گرفت، اما یکی، دو ماه بعد از رفتن من تقسیم شد، چون طول می‌کشید که این مبلغ به پرسولیس تحویل داده شود. این صحبت‌های طاهری کذب محض است. شما می‌توانید صحت و سقم ماجرا را از بخش مالی باشگاه پیگیری کنید. در پاداش آسیایی حتی یک ریال ابهام وجود ندارد.

*این مسئله که اسپانسر وقت باشگاه که با استقلال مشترک بود و به پرسپولیس کمتر پول می‌داد درست است؟

اینها یک سری مسئله معلوم است. مشخص است که از طرف اسپانسر چقدر به باشگاه رسیده.

*طاهری ادعا کرده طوری کار کرده که برای مدیر بعدی مشکلی نباشد.

مشکل از این بدتر که پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس بسته شد؟! تمام مشکلات باشگاه از زمانی شروع شد که پنجره بسته شد. در آن شرایط قرارداد ۱۲ بازیکن اصلی و کادرفنی هم تمام شده بود و نمی‌توانستیم حتی یک بازیکن بگیریم. ما مجبور بودیم به هرشکلی با بازیکنانی که داشتیم قرارداد ببندیم.

*اتفاقا یکی از انتقاد‌هایی که به شما می‌شود این است که باعث شدید مبلغ قرارداد بازیکنان چند برابر شود، در این خصوص چه صحبتی دارید؟

این هم یک دروغ بزرگ است. شما ببینید چه کسی باعث شد پنجره پرسپولیس بسته شود. در آن زمان تیم در آسیا به مراحل بالاتر رفته بود و در لیگ هم صدر جدول بود. ما نمی‌توانستیم بازیکن جدید بگیریم و برای اینکه شرایط آرمانی تیم به‌هم نخورد مجبور بودیم قرارداد بازیکنان خودمان را به هر قیمتی تمدید کنیم. خوب بود کاری می‌کردیم که بازیکنان خودمان بروند و تیم به‌هم بخورد؟! به این مسئله بیش از ۱۰۰ پرونده محکومیت که کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده بود را اضافه کنید.

*اما طاهری اعلام کرده که در پرونده گولچ و طارمی کار‌ها را پیش برده بود و مشکلی وجود نداشت.

واقعا نمی‌دانم چه بگویم. گولچ که زمان طاهری به تیم آمده بود حکم ۴۷۵ هزار دلاری علیه باشگاه گرفته بود. از زمان او حکم پانادیچ، ۸۰۰ هزار دلار ریزه اسپور، ۳۹ هزار دلار تادئو، ۱۱۵ هزار دلار باشگاه شریف در پرونده گولچ، ۱۰۲ هزار دلار گابریل، ۴۶ هزار دلار ماریچ و ... به باشگاه آمد. خب همه اینها برای زمان طاهری بود. من ۸۰ درصد از بدهی‌های زمان طاهری را پرداخت کردم. همین جریمه ۸۰۰ هزار دلاری ریزه اسپور را با لابی به ۵۰ هزار دلار رساندم. اینها که دیگر مشخص است.

*پس یعنی ادعا‌های طاهری صحت ندارد؟ اما او می‌گوید برای تمام حرف‌هایش سند دارد.

تمام پرسپولیسی‌ها می‌دانند طاهری دروغگو است! اسناد و مدارک در باشگاه موجود است. از آبدارچی باشگاه تا هواداران طاهری را می‌شناسند. هرچه مصیبت بود از زمان طاهری گریبان باشگاه را گرفت و او مقصر تمام این مسائل است. من تا امروز در مورد طاهری صحبتی نکرده بودم، اما وقتی چهار بار علیه من حرف می‌زند باید جوابش را بدهم

*طاهری اعتقاد دارد که هیچ ابهام مالی ندارد و تمام پول‌ها در زمان او سند شده.

یکی از هواداران پرسپولیس تعدادی سکه و مبلغی را به باشگاه کمک کرد، طاهری مدعی بود که اینها هدیه بوده، اما دیدیم که همان آقا حدود ۱۰ میلیارد باشگاه را بدهکار خودش کرد و گفت که آن پول‌ها قرض بوده نه هدیه! من دوست دارم طاهری اسناد مربوط به گولچ را رو کند یا گابریل یا باشگاه شریف!

*دلیل اختلاف شدید شما و طاهری چیست؟

شما تا امروز یک کلمه از من در مورد طاهری نشنیده بودید، اما وقتی مکرر در مورد من صحبت می‌کند باید جوابش را بدهم. واقعا هیچ اختلافی بین ما وجود نداشت، اما نمی‌دانم طاهری دنبال چه چیزی است. اگر دوست داری به پرسپولیس برگردی خب برگرد ما هم دعا می‌کنیم که موفق باشی دیگر این چه رفتاری است؟ البته امیدوارم دیگر باعث نشود پنجره پرسولیس بسته شود! مردم همه چیز را می‌دانند.

//بماند//گرشاسبی: تمام پرسپولیسی‌ها می‌دانند طاهری دروغگو است/ ۸۰ درصد از بدهی‌های زمان طاهری را پرداخت کردم/ هرچه مصیبت بود از زمان طاهری گردن باشگاه را گرفت/ آقای طاهری این راه بازگشت به پرسولیس نیست

*طاهری معتقد است مدیر صادقی بوده و به خاطر همین هواداران او را دوست دارند.

هواداران و مردم همه چیز را می‌دانند. اصلا همه دروغگو هستند و ایشان راستگو. آدم نباید از خودش تعریف کند. واقعا دلیل این نبش قبر کردن‌های طاهری را نمی‌دانم. قبل از طاهری کی پنجره پرسپولیس بسته شده بود؟ اما او کاری کرد که به خاطر این مسئله حدود ۳۰ میلیارد تومان از درآمد‌های پرسپولیس را الکی هزینه کنیم.

*همه می‌دانند که طاهری در زمان دو سال حدود ۱۰۰ میلیارد برای باشگاه درآمدزایی داشت، درآمدزایی شما چقدر بوده؟

من که در یک سال حدود ۳ میلیون دلار فقط پاداش آسیایی درآمدزایی کردم. قرارداد طاهری با ایرانسل و مجری اسپانسری ۲۹ میلیارد تومان بود که بخشی از این پول به خاطر اختلافی که خودش با اسپانسر درست کرد از بین رفت. زمانی که من آمدم قرارداد ما با اسپانسر ۶۱ میلیارد بود که قرار بود برای فصل بعد ۷۳ میلیارد باشد که دیگر من نبودم. به جز اینها من ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فقط برای رسیدن به فینال آسیا درآمدزایی داشتم.

اینکه طاهری گفته غیر ممکن است در ۳ ماه من کلی بدهی داده باشم هم حرف درستی نیست. همه می‌دانند بدهی‌های خارجی زمان طاهری چقدر بوده. آقای طاهری خب دوست داری به پرسپولیس برگردی، برگرد چرا دیگران را خراب می‌کنی؟ اصلا همه خراب بودند و تو سالم، اما یادت باشد فقط در زمان تو بود که پنجره پرسپولیس بسته شد.

*گفته شده بود در زمان شما مبلغ زیادی در باشگاه پرسپولیس ناپدید شده، این مسئله را قبول دارید؟

مگر مبالغ میلیاردی شکلات است که در باشگاه پرسپولیس گم شود؟ آن هم باشگاهی که از چندین جا رصد می‌شود. در خصوص پاداش آسیایی این مسئله در زمان من نبود، اما از آن دفاع می‌کنم. خوشبختانه همه اسناد در بخش مالی باشگاه موجود است. اگر ذی‌حساب اسناد ارزی را با تاخیر وارد می‌کند ما باید بگوییم فلان قدر گم شده؟ اینها بی‌انصافی است. من ماندم با چه رویی این حرف‌ها را می‌زند. اگر یک رسانه به شما اهانت کرده که نباید بقیه رسانه‌ها را خطاب قرار بدهی. در شان من نبود که جواب طاهری را بدهم و از این اخلاق‌ها هم ندارم، اما باید این حرف‌ها را می‌زدم. زمانی من جانشین طاهری شدم که به خاطر شرایط باشگاه کسی جرات نمی‌کرد نزدیک این پست شود، اما من آمدم تا به پرسپولیس کمک کنم.

*شما معتقد هستید که بدهی‌های زمان طاهری سرسام‌آور بوده؟

من نمی‌گویم، از کمیته استیناف فدراسیون و سازمان لیگ بپرسید که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرداخت بدهی‌های باشگاه چند اخطار داده بود. علی دایی از باشگاه ۱۱۰ میلیون طلب داشت که راضی بود با پرداخت مالیات از این مبلغ بگذرد، اما با لجبازی طاهری پرونده را ادامه داد و نزدیک ۳ میلیارد از پرسپولیس گرفت. این فقط یک نمونه از لجبازی‌های طاهری بود. من معتقدم این صحبت‌های حاشیه‌ای به صلاح پرسپولیس نیست. اگر دوست داریم برگردیم این راهش نیست.

طاهری در شرایطی همه را متهم می‌کند که بسته شدن پنجره پرسپولیس تقصیر او بود. نمی‌شود تمام تقصیر‌ها را گردن بقیه انداخت. زمانی به وزیر ورزش گفتم برای گرفتن مجوز آسیایی ۱۵ روز وقت دارم و کسی یک ریال هم به باشگاه نمی‌دهد. از نبی، تاج، داورزنی و بهاروند این چیز‌ها را بپرسید. کلی جلسه شبانه روزی داشتم تا بتوانم بدهی‌های پرسپولیس را بدهم و مجوز آسیایی را بگیریم. فقط ۴ میلیارد از بدهی‌های داخلی را دادم و کلی هم بدهی خارجی زمان طاهری. من این همه به طاهری کمک کردم، اما او که از جای دیگر وارد ورزش شده در مورد منی که سال‌ها در ورزش فعالیت کردم اینطور صحبت می‌کند.

*به عنوان سوال آخر، آیا با شما برای بازگشت به پرسپولیس صحبتی شده؟

خیر، کسی در این مورد با من حرفی نزده.

منبع: میزان