پنجشنبه نهم فروردین ماه
جام‌جهانی نسخه شفابخش نیست

علی گیوه ای : فساد جلوی پیشرفت را می گیرد

پیشکسوت نام آشنای فوتبال محو تیم های سازنده، رواج پول سالاری و بها ندادن به افراد سالم و دلسوز را پاشنه آشیل فوتبال امروزی دانست.

علی گیوه ای سنگربان اسبق استقلال، راه آهن و تیم ملی جوانان در گفت وگویی با پایگاه خبری البرز ورزشی افزود: متاسفانه دلالیسم در فوتبال ما رخنه کرده  و به جای سازندگی شاهد فساد در بیشتر  لایه ها هستیم. وقتی تیمهای سازنده مثل راه آهن، بانکملی، تهرانجوان، دارایی، هما، آرا ات، شاهین و... محو می‌شوند و معلمان دلسوز و کارآمد بکار گمارده نمی‌شوند عاقبتش همین می‌شود که می بینیم.

این پیشکسوت و مربی تیم های پایه افزود : واقعا نگران می شوم از اینکه مدارس فوتبال به دکان تبدیل شده و خانواده ها را سرکیسه می کنند. زمانی بنده و بسیاری از مربیان سازنده بدون چشمداشت سازندگی می کردیم و هدفمان تربیت جوانان مستعد بود.

اما الان تنها به پول می اندیشند و خلاصه اینکه این وضعیت پر التهاب فوتبال را به کجراهه سوق داده است.

دروازه بان سالهای دور که به همراه تیم ملی جوانان قهرمان آسیا شد، در خصوص حضور تیم ملی ما در جام جهانی می گوید : اگر بنا باشد با راهیابی به جام‌جهانی مسائل اصلی را فراموش کنیم و ماله کشی کنیم بهتر است اصلا به این رقابتها صعود نکنیم.

اگر واقع بین باشیم باید قبول کنیم که حریف اصلی فوتبال ما فساد و ریخت و پاش های عجیب است. در طول یک فصل این همه پول نجومی هزینه می شود اما خروجی  آن چیست؟!

ما زمانی برای صعود به جام جهانی باید خشنود باشیم که در دیگر آیتم ها نیز موفق باشیم.

گیوه ای اضافه کرد : مادامیکه جلوی فساد در فوتبال گرفته نشود و افراد سودجو کنار گذاشته نشود، مطمئن باشید به هدف نخواهیم رسید. باید تیمهای سازنده را احیا کرد و زحمتکشان و همچنین کارشناسان را بکار گمارد تا رفته رفته به سمت سالم سازی و تعالی به پیش برویم. صرف رفتن به جام‌جهانی را مفید نمی دانم مگر آنکه چارچوب درستی داشته با‌شیم.