جمعه دهم فروردین ماه

داوران ایرانی در مسابقات جهانی نوجوانان

داور زن ایرانی با ارائه قضاوت های خوب و بدون ایراد عملکرد موفق، اکنون در مسابقات نوجوانان جهان داشته است. نرگس افشین و دو داور از تایلند و بلغارستان تنها داروان زن قضاوت کننده در مسابقات یاد شده هستند.

افشین به عنوان داور اول و داور دوم مسابقات تیم های بلژیک – کامرون، روسیه – کامرون و ... را قضاوت کرده است.

ولاسف چهره سرشناس داوری بلغارستان به همراه دو فرد دیگر از آسیا و اروپا نحوه قضاوت داوران را ارزیابی کرده و بلافاصله بعد از هر مسابقات آن را به فدراسیون جهانی گزارش می دهند.

 بعد از سهیلا فراهانی که مسابقات جوانان جهان کشور چک را قضاوت کرده بود، افشین در واقع دومین داور ایرانی است که در این سطح در بخش بانوان داوری می کند. فراهانی که زمانی پاسور و کاپیتان تیم ملی بود، به ایالات متحده کوچ کرده است و افشین به عنوان داور بین المللی C باید بتواند خود را به جمع داوران کاتاگوری بالاتر برساند. در جمع داوران مرد نیز علیرضا قریب از کشور ما حضور دارد و وحید پورکاشیان هم داور ذخیره مسابقات است. البته طی روزهای اخیر برخی از داوران مرد نسبت به این انتخابات انتقاداتی داشته اند که وظیفه فدراسیون رسیدگی به این موارد است. اما تردید نداریم که باید داوران شایسته حمایت شوند تا بتوانیم خلا نبود داورانی مثل فرهاد شاه میری در سطح بین المللی پر سازیم.

نویسنده: جمشید حمیدی