چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

نظر نماینده مجلس درباره دستاورد میزبانی فوتبال ایران

به گزارش البرز ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم با پیگیری قاطعانه فدراسیون شائبه موقتی بودن میزبانی به طور کامل برطرف شود.

محمدرضا پورابراهیمی در ابتدا گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله کشورهای چین، عراق و حتی استرالیا نخواستند یا نتوانستند در مرحله پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی میزبانی مسابقات را به دلایلی از جمله شیوع کرونا و موضوعات امنیتی کسب کنند، بنده فکر می‌کنم دستاورد بزرگی با همت و تلاش همه مسئولین به ویژه رییس فدراسیون فوتبال به دست آمده است که البته امیدوارم با پیگیری قاطعانه فدراسیون شائبه موقتی بودن میزبانی هم کاملا برطرف شود و برای بازی های بعد مجددا نیاز به تصمیم گیری جدیدی نباشد.

وی ادامه داد: البته موارد مورد نظر ای اف سی و فیفا که در حال حاضر نصب VAR است باید سریعا باید به سرانجام برسد. ما در مجلس با حمایت از اقدامات بسیار مطلوب فدراسیون فوتبال و با هماهنگی وزیر فوتبال دوست ورزش و جوانان آقای دکتر سجادی تمام تلاش خود را جهت خرید و انتقال تجهیزات وی ای آر انجام خواهیم داد تا این میزبانی مهم از ایران سلب نشود .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: بی شک تمامی مسئولان تلاش خود را انجام داده‌اند که با وجود اعتراض تیم‌های دیگر، ایران موفق شده این میزبانی را حتی به طور موقت بگیرد که در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد، به ویژه از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان. البته باید تلاش شود این امر تداوم داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در فدراسیون قبلی برای فوتبال کشور از جمله پرونده ویلموتس و نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال رخ داد و عده ای به ظاهر دوست در داخل کشور و در فیفا و ای اف سی در حال برنامه‌ریزی برای تعلیق فوتبال ایران بودند و از طرفی اگر انتخابات برگزار نمی‌شد و اساسنامه به تایید نمی‌رسید، امروز شاهد تعلیق فوتبال ایران بودیم، به نظرم با وجود برخی کاستی ها، فدراسیون در 8 ماه اخیر عملکرد هوشمندانه‌ای داشته و جلوه مهم آن را می‌توان در صعود تیم ملی فوتبال به مرحله پایانی مسابقات مقدماتی جام جهانی دانست که دل همه مردم ایران را شاد کرد. بنابراین مدیریت و برنامه ریزی تخصصی در فدراسیون فوتبال تاثیر بسزایی داشته و قابل تقدیر است.