پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
کوتاه از فوتبال

الوطن: اسکوچیچ و دستیارش نمی‌توانند ایران را در نخستین بازی هدایت کنند

روزنامه الوطن سوریه پیرامون مسابقه تیم‌های ملی ایران و سوریه یادداشتی منتشر کرده است.

روزنامه الوطن سوریه با اشاره به وضعیت تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ایران در آستانه دیدار روز پنج شنبه آمده است: نتیجه مسابقه تدارکاتی تیم ملی سوریه برابر الجزایر را پیگیری کردیم، مسابقه‌ای که عصر پنجشنبه گذشته با پیروزی الجزایر به پایان رسید و نخستین بازی تیم ما با حضور کادر فنی جدید برای شناسایی توانمندی بازیکنان بود.

این اولین تجربه تدارکاتی تیم ملی سوریه با استفاده از بازیکنان شاغل در لیگ و در غیاب لژیونرها به شمار می‌رود با این وجود که برخی از چهرههای شاخص تیم را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم از جمله ابراهیم عالمه دروازه‌بان اصلی تیم که به دلیل شرایط نامناسب زمین تمرین در دمشق مصدوم شد و نتوانست در بازی با الجزایر تیم ملی را همراهی کند. همچنین غیبت بازیکن تاثیرگذاری مثل عمر السوما هم قطعی شد که نمی‌تواند در بازی مقابل ایران حضور داشته باشد.

باید بر این نکته تاکید کرد که تیم ملی الجزایر با بازیکنان شاغل در لیگ این کشور برابر تیم ما قرار گرفته بود و البته سوریه هم در این مسابقه ترکیبی از نفرات شاغل در لیگ و لژیونرها را در اختیار داشت. ما در این بازی برای اصلاح نواقص و رفع مشکلات تیم تلاش کردیم تا جهت دیدار حساس مقابل ایران که روز پنجشنبه برگزار می‌شود آماده باشیم.

در سوی دیگر اخبار خوبی از حریف ما تیم ملی ایران هم شنیده نمی‌شود. ابتلای سرمربی کروات و دستیارش به کرونا و حضور آنها در قرنطینه آن هم در آستانه این مسابقه حساس به این معنی است که نمی‌توانند تیم خودشان را برابر سوریه در اولین بازی حساس این مرحله هدایت کنند.

بسیاری از لژیونرهای ایران با تاخیر به اردوی تیم ملی کشورشان ملحق می‌شوند و در فاصله دو روز به این مسابقه حساس و این در حالی است که بازی دو تیم بدون حضور تماشاگران به گفته رئیس فدراسیون فوتبال ایران در تهران برگزار خواهد شد.

هافبک خارجی در انتظار نظر تارتار

تمرینات تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با سرمربی جدید از امروز آغاز می‌شود تا بازیکنان قبلی و جدید در کنار هم برنامه‌های آماده سازی فصل جدید را آغاز کنند.

تاکنون جدایی فرشاد محمدی مهر، وحید محمد زاده، یوسف بهزادی، مهدی امینی و پیمان رنجبری از ذوب آهن قطعی شده است. در کنار این بازیکنان، قرارداد دارکو بیدوف، مهاجم صرب تبار گاندوها تمدید نشد و به این ترتیب همکاری او نیز با ذوب آهن خاتمه یافت.

علاوه بر این هنوز تکلیف ایوان مارکوویچ دیگر بازیکن خارجی ذوب آهن مشخص نیست. هافبک صربستانی با باشگاه اصفهانی قرارداد دارد اما برای ادامه همکاری باید در انتظار اعلام نظر قطعی مهدی تارتار بماند و اگر نظر سرمربی جدید تیم روی او منفی باشد باید دید که در نهایت چه توافقی بین مدیران باشگاه و این بازیکن برای جدایی حاصل می‌شود.

 

 

سرمربی سوریه AFC را  به جانبداری از ایران متهم کرد!

تیم ملی فوتبال کشورمان پنجشنبه در اولین بازی خود در انتخابی جام جهانی 2022 در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه است.

در همین رابطه فدراسیون سوریه چند روز پیش با بهانه کرونا و نبود تکنولوژی ویدئو چک از کنفدراسیون آسیا درخواست گرفتن میزبانی از تهران شد و خواستار برگزار این بازی در زمین بی طرف شد.

اما AFC این درخواست سوری ها را رد کرد. در همین زمینه نزار محروس سرمربی تیم ملی سوریه از این تصمیم AFC عصبانی شد و این نهاد بلند مرتبه آسیایی را متهم به جانبداری از ایران کرد.

 

محروس در مصاحبه خود با سایت فدراسیون سوریه در این زمینه، گفت: در ایران شیوع کرونا بسیار زیاد است. همچنین ورزشگاه آزادی تکنولوژی ویدئو چک را ندارد. AFC دوگانه رفتار کرد چون بازی استرالیا را به دوحه منتقل کرد و در تصمیم گیری خود درباره بازی ما با ایران بی طرف نبوده است.

وی افزود: ما در شرایط خوبی نیستیم  و امیدوارم همه پشتیبان تیم ملی باشند تا بتوانیم نتایج مطلوب را کسب کنیم.