جمعه دهم فروردین ماه

اشک های زلال یک مربی در تالار آزادی

  تیم نوجوانان بلغارستان در یک رالی پنج‌ سته موفق شد ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی این دوره و قهرمان سال 2019 جهان را شکست دهد و این تیم را راهی گروه تیم‌های پنجم تا هشتم مسابقات کند.

مارتین استویف سرمربی بلغارستان که روزگاری از بهترین بازیکنان جهان‌بود با این پیروزی تیمش راهی مرحله نیمه‌نهای شد، از شدت خوشحالی و هیجان به شدت گریست. او درحالی وارد میکسدزون شد که هنوز چشمانش اشکبار بود. استو در تشریح این پیروزی گفت: 20 سال پیش در تهران مقام سوم را کسب کردیم ولی 30 سال پیش در مصر قهرمان شدیم. در بازی امروز اما هر دو تیم عالی بازی کردند و امتیازها در تمام ست‌ها متفاوت بود. دیگه نمی‌دانم چه بگویم. خیلی خوشحالم.

او درباره اشک‌هایش پس از پیروزی هم گفت: این اشک‌ها به خاطر خوشحالی است. من 4 سال پیش این بچه‌ها را دور هم جمع کردم. من پدر و مادر آن‌ها هستم و عادی است که بعد از این پیروزی خیلی خوشحال باشم.

استو در پاسخ به این پرسش که آیا برای آماده‌سازی تیم کنونی 4 سال زمان وقت صرف کرده اید،؟ گفت: نه. 4 سال پیش  زمانی که این بازیکنان بچه‌های کوچکی بودند آن‌ها را پیدا کردم و دور هم جمع کردم. آن‌ها الان بزرگ شده‌اند ولی در تمام این سال‌ها سعی کردیم به فینال برسیم و هیچ‌وقت برای رتبه چهارم یا پنجمی تلاش نکردیم.

او در واکنش به این که آیا برای حذف ایتالیا، قهرمان دوره گذشته از جمع مدعیان این دوره از رقابت‌ها طرح و برنامه خاصی داشته اید، افزود: بله. این اتفاق درحالی رخ داد که بلغارستان یک کشور کوچک با 7 میلیون نفر جمعیت است و ما 20 بازیکن داریم. اما ایتالیا 70 میلیون نفر جمعیت و احتمالا 2 هزار بازیکن دارند. با همه این‌ها بازی فوق‌العاده زیبا و مهمی بود و تا آخر بازی هیچ‌کسی نمی‌توانست بگوید کدام تیم برنده خواهد شد. اگر شیوع کرونا نبود، مطمئنا امروز سالن مسابقه مملو از تماشاگر می‌شد و آن‌ها یک بازی بسیار جذابی را تماشا می‌کردند.

استو برای موفقیت در نیمه‌نهایی هم برنامه دارد و درباره آن گفت: مطمئنا برای موفقیت در این مرحله برنامه‌هایی داریم ولی باید ابتدا ببینیم حریف چه تیمی خواهیم شد.

او میزبانی ایران در قهرمانی نوجوانان جهان در شرایط کرونا را هم بسیار خوب دانست و افزود: میزبانی ایران عالی است و هیچ مشکلی نداریم.