جمعه دهم فروردین ماه

بیابانی : چرا من چرخه انتخابی نروژ نیستم

بیابانی گفت: پیش از آمدن کادر فنی جدید کادر فنی قبلی گفته بودند که ملاک  انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جهت جهانی ۲۰۲۱ نروژ شرکت در مسابقات جام تختی است که من هم در آن مسابقات شرکت کردم و ۵ دوره در وزن ۶۵ کیلو  کشتی گرفتم و در فینال کشتی را با امتیاز ۳ بر ۴ واگذار کردم...

پیمان بیایانی قهرمان جوانان جهان و دارنده مدال برنز بزرگسالان آسیا به خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت: پیش از آمدن کادر فنی جدید کادر فنی قبلی گفته بودند که ملاک  انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جهت جهانی ۲۰۲۱ نروژ شرکت در مسابقات جام تختی است که من هم در آن مسابقات شرکت کردم و ۵ دوره در وزن ۶۵ کیلو  کشتی گرفتم و در فینال کشتی را با امتیاز ۳ بر ۴ واگذار کردم بعد نفر دوم و سوم کشتی برگزار کردند که نفر دوم حقیقی انتخاب شوند که من برنده کشتی و نفردوم مسابقات حقیقی شدم. قبل از جام تختی اعلام کردند جام تختی یکی از مراحل انتخابی جهانی نروژ محسوب می شود.  بیابانی اضافه کرد: در همه اردوها حضور پیدا کردم تا اینکه کادر عوض شد الان آمدند و گفتند اصل مسابقات انتخابی است لذا در وزن ۶۵ بین یزدانی با کیانجانلو‌ مسابقه گذاشتند که در فرآیند این کار کیانجانلو را نفردوم حقیقی اعلام کردند.

این در حالی است که کیانجانلو به من در مسابقات جام تختی دور دوم ۸-۰ باخت. حالا چطور آن فردی که به من باخته، نفردوم حقیقی شده ولی من نه!

بیابانی افزود: با این نحوه انتخاب دیگرکشتی گیر انگیزه ای نخواهد داشت و برای ادامه دادن به مسیر قهرمانی دلسرد  می شود.

 ان شاالله که شرایط انتخاب شدن را به طور قانونمند از قبل اعلام تا کشتی گیران به طور مثال ۳ ماه وقت داشته باشد تا خودش را آماده مسابقات انتخابی کند. بیابانی در آخر از سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان آقای درستکار کرد که یک فرصت دیگر  بدهد تا در چرخه انتخابی های درون اردویی برای مسابقات جهانی نروژ حضور داشته باشد.

گفت و گو: احمد دباغ