پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

مهدوی کیا وارد شد، خشت اول کج نهاد

سرانجام سفر طولانی مهدی مهدوی کیا به آلمان به سر رسید و وی به ایران بازگشت.

مهدوی کیا اخیرا به عنوان سر مربی تیم امید ایران برگزیده شده است و برای قبول این مسئولیت باید از پیچ وخم های باشگاه هامبورک المان عبور می کرد، چون او مسئول آکادمی وکمیته استعدادیاب باشگاه هامبورگ است و برای قبول هرگونه مسئولیت دیگر باید رضایت باشگاه هامبورگ جلب شود. گویا این اتفاق صورت گرفته و مهدوی کیا به کسب رضایت نائل آمده است.

سرمربی تیم امید ایران که باید تیمش را تا چندی دیگر در مسابقات آسیایی روانه میدان سازد در بدو ورود آستین بالا زد ودر فدراسیون فوتبال برای جمع آوری بازیکنان تیم امید فعالیت خود را آغاز کرد.

از نگاه نگارنده خشت اول کج نهاده شد؛ زیرا برای انتخاب ویا فراخوانی بازیکنان واجد شرایط به تیم امید باید درداخل میادین به دنبال بازیکنان رفت، نه در اتاق ۳×۴ فدراسیون فوتبال. واجدین شرایط را باید درمشاوره با مربیان امید باشگاه ها جست وجو کرد، نه با فدراسیونی ها. طبیعی است که تیم  امید برای شکل گرفتن  نباید به سمت وسوی انتصابی حرکت کند.

مهدوی کیا که در فضای بزرگی به آزمایش دعوت شده است، اما کاری سخت و پیچیده ای در مقابل دارد، گذشته از ان حضور وی در این مسئولیت عملا تجربه اول این بازیکن مطرح سابق در کسوت مربیگری  تلقی خواهد شد که کار اورا پیچیده تر خواهد کرد.

اینکه مهدوی کیا بازیکن بزرگی بود و دارای تجربه بین المللی است و از زاویه اخلاقی مشکلی  ندارد شکی نیست، اما برای نشستن روی نیمکت مربیگری و آن هم در سطح تیم امید ایران نیاز مرد باتجربه است، چون باید با حریفان بزرگ آسیا پنجه درپنجه اندازد. مهدوی کیای به احتمال زیاد به مشکل خواهد خورد وباید مردانی در کنارش قرار بگیرند که دارای سوابق مربیگری و تجربه بازی درسطح بالای فوتبال کشور داشته باشند تا در گام اول دچار لغزش و کجروی نشود.

نویسنده: اکبر عزیزی