جمعه دهم فروردین ماه
والیبال قهرمانی نوجوانان جوان – تهران؛

ایران – لهستان؛ حساس و تلافی جویانه

بعد از پیروزی شیرین و نویدبخش نوجوانان ایران مقابل تیم باتکنیک آرژانتین که منجر به صعود شیربچه های جدید والیبال ما به جمع چهار تیم برتر جهان شد، امروز ایران و لهستان یک بار دیگر مقابل همدیگر قرار می گیرند تا تیم برنده راهی فینال هفدهمین دوره پیکارهای جهانی نوجوانان زیر 19 سال جهان شود.

لهستان در دور مقدماتی تیم ایران را بدجوری شکست داده بود اما به مرور که بچه های ایران شکل گرفته تر ظاهر شدند، این امید را در دل ها به وجود آوردند که این بار می توانند سرنوشت بازی را در دست بگیرند. لهستان یک تیم تاکتیکی است که بازیکنانش زیاد بازی کرده اند. دفاع وسط های خوبی دارد و و در داخل میدان نیز توپ گیری را توام با جاگیری به درستی انجام می دهند اما محور تیم بازیکنی است به نام نوویک که با قد 192 سانتی متر در قطر پاسور مهارنشدنی می نماید. وی دست پرورده مربیان باشگاه معروف جاستر است. چپ دست و بلندپرواز. اما تیم ما که از نظر میانگین قدی 5 سانتی متر از حریف بالاتر است، این بار باید نوویک را مهار کند و مدافعان میانی ما کاظمی و نوروزی وظیفه سدکردن حملات سرعتی تیم خوب لهستان را دارد. در داخل میدان نیز باید با سر و دست توپ گرفت و با مهره هایی که ما داریم برآورده ساختن این ایده تاکتیکی دور از انتظار نخواهد بود. اگر بتوانیم با عبور از لهستانی ها به فینال برسیم، با تیمی که کمترین تدارکات را نسبت به تیم های ادوار گذشته داشته است، شاهکار کرده ایم و اگر هم نتیجه به سود ما نشد، برای کسب مدال برنز هم شانس خواهیم داشت. باتوجه به شرایط روحی نوجوانان که بسیار شکننده است، نمی خواهیم بر بار روانی تیم بیفزاییم. اما حتم داریم که در ساعت 19 امشب تالار بزرگ آزادی تهران شاهد نبردی تلافی جویانه و بسیار حساس از بازیکنان دو تیم خواهد بود.

در سوی دیگر این رقابت ها روسیه و بلغارستان برای رسیدن به فینال نبرد ضربدری را پی خواهند گرفت. در حالی است که برزیل، ایتالیا، آرژانتین و ... از دور رقابت ها حذف شدند و باید برای رتبه های پنجم به بعد بازی کنند.

سرنوشت این جوان ها اما در بردها و باخت ها رقم نمی خورد. آنها ستارگان زودهنگام والیبال جهان خواهند شد.

نویسنده: جمشید حمیدی