پنجشنبه نهم فروردین ماه

اورسچی: ورزش ما از نگاه تک بعدی رنج می برد

وزیر جدید از جنس ورزش است و ساختار این تشکیلات را به خوبی می شناسد. دکتر عباس اورسچی، رئیس فدراسیون کبدی با بیان این مطلب می گوید: به اعتقاد من اولویت کاری دکتر حمید سجادی باید ایجاد ساختاری متفاوت برای ورزش کشور باشد.

دکتر عباس اورسچی، رئیس فدراسیون کبدی با بیان این مطلب به البرز ورزشی می گوید: به اعتقاد من اولویت کاری دکتر حمید سجادی باید ایجاد ساختاری متفاوت برای ورزش کشور باشد. متاسفانه شرایط کنونی ورزش ایران به مرگ تدریجی تبدیل شده است و اگر تک استعدادها مانند سلیمی، حدادی و ... نباشند، هیچ افق روشنی برای ورزش قهرمانی کشورمان دیده نمی شود. در صورتی که اگر ما سیستم غربالگری درست داشته باشیم و ورزشکاران را از 10 سالگی تحت نظارت و حمایت قرار دهیم، می توانیم مدعی شویم که سیستماتیک کار می کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی اضافه می کند: می دانیم وظیفه وزیر جدید بسیار خطیر است اما تاکید بنده بر استفاده از جوانان پرانگیزه و تحصیل کرده در بدنه ورزش است و در این مسیر تجربه داران می توانند مشاوران و اعضای اتاق فکر فدراسیون های ورزشی باشند. ما در دو بعد ورزش قهرمانی و همگانی نیازمند تلاش های مضاعف هستیم و در این زمینه لازم است که یک کمیته تخصصی و حرفه ای از سوی شخص وزیر مامور رصد عملکرد فدراسیون های ورزشی شوند. در آن صورت می توان دستاورد وزیر ورزش و زیرمجموعه های ایشان را به عینه دید. حوزه ورزش همگانی با کلمات و شعار توسعه نمی یابد و سرانجام اینکه وزارت ورزش، جوانان و سلامت مسئول ایجاد شادی و نشاط در جامعه و توسعه ورزش قهرمانی است. مطمئن هستم که دکتر سجادی این قضایا را به خوبی می شناسد و امیدوارم که موفق باشد.

گفت و گو: عبدالله محرمی