جمعه سی و یکم فروردین ماه
انتظار ورزشکاران دختر از وزیر ورزش

برهانی: خانه پیشکش، ماشین هم نداریم

انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش با موجی از خواسته ها و ایده آل های فراوان همراه شده است. در این رهگذر بانوان و دختران ایرانی مطالبه گر شرایط حرفه ای تر در این عرصه هستند.

مائده برهانی حرفه ای ترین والیبالیست زن ایرانی که سابقه بازی در لیگ های بلغارستان و ترکیه را دارد، به عنوان یک ملی پوش والیبال می گوید: زندگی امثال ما با ورزش عجین شده است. دیروز از قول فرشته کریمی نوشته بودید که بازیکنان فوتبال ما در دوران بازنشستگی حتی یک خانه مسکونی هم ندارند و من می گویم، خانه پیشکش، بسیاری از ملی پوشان ما یک خودرو هم ندارند در صورتی که دختران ایران ثابت کرده اند که در هر میدانی توانایی کسب افتخار را دارند.

برهانی پیشنهاد می کند که وزیر ورزش بیش از همیشه به فکر جذب حمایتگران مالی در بخش ورزش بانوان باشد. من سال ها در ترکیه و کشورهای دیگر بازی کرده ام. آنجا حرف اول را اسپانسرها می زنند و تلویزیون برای پخش مسابقات، شرط مالی نمی گذارند. در صورتی که در کشور ما باید به شبکه های تلویزیونی پول پرداخت کنیم تا مسابقه ای را به صورت مستقیم پخش کنند.

پشت خط زن باتجربه تیم ملی والیبال درباره این ورزش می گوید: ما مربیان خوبی در داخل کشور داریم اما اگر مربیان تراز اول را استخدام کنیم، بدون تردید گام های مهمی به جلو برداشته می شود.

وی درباره کنسل شدن مسابقات قهرمانی بانوان آسیا نیز می گوید: ظاهرا این رقابت ها به سال آینده موکول شده است.

گفت و گو: ج – دوستدار