جمعه سی و یکم فروردین ماه
یادگار ماندگار

به بهانه پیکار با سوریه

تیم ملی فوتبال کشورمان فردا ( پنجشنبه) در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی قطر برابر سوریه قرار می گیرد.

به همین بهانه فلش بک به گذشته می زنیم و به اردیبهشت ماه سال 1352 بر می گردیم که دیدار ما با سوریه از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی 1974 در  استادیوم امجدیه برگزار شد.

انگار دیروز بود که این بازی را در استادیوم پیر پایتخت تماشا می کردیم اما هرچه می زدیم به در بسته می خورد. تیم ملی ما با هدایت استاد محمود بیاتی و با ترکیب ذیل به میدان آمد: منصور رشیدی، زنده یاد ابراهیم آشتیانی، مرحوم جعفر کاشانی، اکبر کارگرجم، پرویز قلیچ خانی( کاپیتان )، علی جباری، کاروحق وردیان، جواد قراب، علی  پروین، حسین کلانی، غلام وفاخواه. ضمن اینکه در وقت دوم محمد صادقی جانشین حق وردیان شد  .

هرچند که سوریه چغر نشان  می  داد اما تیم ما سرتر از حریف  بود اما هرچه درزمین  حریف جولان می دادیم و  دروازه حریف را هدف قرار می دادیم، تیرمان به سنگ می خورد.

تا اینکه در دقیقه 88 اکبر  کارگرجم   مدافع پیش تاخته با ضربه ای غیر  قابل مهار توپ را به تور دوخت تا حق به حقدار برسد و به این ترتیب تیم ملی  فوتبال کشورمان صاحب یک برد نوید بخش شود.

در این قاب علاوه بر استاد کارگرجم، زننده این گل ماندگار، پیشکسوت گرانمایه جناب اسماعیل حاج رحیمی پور ملی پوش سال های دور پرسپولیس دیده می شود که چهار سال پیش در بازی افتتاحیه جام زنده یاد یونس شکوری رو در روی هم قرار گرفتند.

برای این دوموسپید و دیگر بزرگمردان فوتبال کشورمان آرزوی  تندرستی داریم و آرزو می کنیم  گل لبخندشان همیشه سبز  باشد .

نویسنده: رضا میرزاییان