سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
دنیای توپ و سبد

هاشمی و ایده های جدید در بسکتبال

مصطفی هاشمی امروز طی نشست مطبوعاتی به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال معرفی شد.

هاشمی سال ها در تیم ملی بازی کرد و سمت کاپیتانی را هم برعهده داشت. وی در کسوت مربیگری از پرافتخارترین مربیان در لیگ داخلی است. قلق خاصی دارد اما مقتدر و محکم سرعقاید و ایده هایش می ایستد.

هاشمی امروز در مراسم معارفه اش از چگونگی استفاده از بازیکنان دو رگه شرایط جدید در روابط مربی و بازیکنان سخن گفت و به اصطلاح حرف آخر را اول زد. دستیار اول هاشمی کسی نیست به جز مهران حاتمی. که او هم کاپیتان و سرمربی تیم ملی هم بود و کامران جمشیدوند هم در جمع کادر فنی جدید تیم ملی بسکتبال دیده می شود.

 

مسعود قاسمی فقط مدیر تیم ملی

در نشست امروز رئیس فدراسیون بسکتبال با دفاع از مسعود قاسمی که دوره مربیگری را در لایپزیک آلمان دیده است و اینکه در همه رده ها بازیکن تیم ملی بود، اظهار داشت که وی پس از این پس فقط مدیر تیم ملی خواهد بود و سرپرست جدیدی را معرفی خواهد کرد.

 

صمد نیکخواه در آمریکا

در حالی که خبر رسید که صمد نیکخواه بهرامی در ایالات متحده به سر می برد، تیم مهرام تهران به احتمال زیاد نیم فصل اول وی را در اختیار نخواهد داشت. مهرامی ها با سرمربیگری مصطفی هاشمی بازیکنانی چون آرن داوودی، محمد حسین زاده و مهدی کامرانی لیگ را آغاز خواهند کرد ولی حامد حدادی همچنان منتظر چراغ سبز لیگ چین است.

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ عصر دیروز برگزار شد که در پایان، تیم ایران هم‌ گروهی‌های خود در دور نخست انتخابی‌ها را شناخت.

به این ترتیب تیم ملی ایران در گروه D مرحله نخست انتخابی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۳، با تیم‌های قزاقستان، سوریه و بحرین هم گروه شد.

رقابت‌های پنجره اول انتخابی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۳ ذر قاره آسیا، در بازه زمانی یک تا ۹ آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

گروه بندی ۱۶ تیم قاره آسیا - اقیانوسیه در مرحله نخست انتخابی‌ها به شرح زیر است:

گروه A: نیوزلند، کره، فیلیپین و هند

گروه B: استرالیا، چین، ژاپن و چین تایپه

گروه C: اردن، لبنان، اندونزی و عربستان سعودی

گروه D:ایران، قزاقستان، سوریه و بحرین