چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه
والیبال نوجوانان جهان- تهران

والیبال مدرسه ای لهستان قهرمان شد

هفدهمین دروه مسابقات والیبال نوجوانان زیر 19 سال جهان تحت الشعاع دوراندیشی کشورهای صاحب نام در این ورزش قرار گرفت.

برزیل، ایتالیا، آرژانتین، آلمان و ... حال را فدای آینده کردند اما در بین 18 کشور شرکت کننده لهستان نمونه و نموداری از یک والیبال آموزشی و مدرسه ای بود و با یک مشت نوجوان تراش خورده و صاحب تکنیک و درک صحیح از والیبال مدرن همه را از دم تیغ گذراند و با از دست دادن فقط یک ست آن هم مقابل ایران در سکوی نخست ایستاد.

بازیکنان این تیم دست پروده باشگاه های معتبر همانند ویگل، جاستر و... بوده اند که در اردویی حداکثر دوماهه در غالب تاکتیک جای گرفته و اعجاز می کردند. ستاره این تیم پرستاره بازیکنی بود به نام نوویک که با 192 سانتی متر قد همانند بازیکنان بزرگ عالی، انفجاری و فنی توپ می زد یا کوفا مدافع وسطی که یک بیه نیک جدید در والیبال اروپا خواهد بود.

مقام دوم را تیم پراستعداد بلغارستان به دست آورد. تیمی که توسط مارتین استویوف چنان ساخته و پرداخته شده که همه را در شگفتی فرو برد این تیم که قهرمان زیر 17 سال اروپا شده بود نوستاره هایی چون الکساندر نیکولوف را به عرصه آورد. کشور های شرق اروپا با این پشتوانه سازی از غرب قاره سبز پیشی می گیرد.

 

 

کولاک بلندقامتان در ست دراماتیک

تیم ایران با بازیکنانی که میانگین قدی آنان 197 سانتی متر بود مسابقات را با فراز و نشیب های زیادی آغاز کردند در حالی که از نواقص تکنیکی فردی رنج می بردند در دیدار رده بندی نبردی دراماتیک را با تیم خوش قواره روسیه برگزار کردند در حالی که تمامی دوستداران والیبال که تماشاگر این نبرد مهیج از دور و نزدیک بودند دو تیم چهار ست را بین خود تقسیم کردند تا این که در ست پنجم شاهد شاهکار دلاورمردان کوچک ایران بودیم. دیگر از ضعف داخل میدان خبری نبود همه با سر و دست و پا توپ می گرفتند و آبشارزن های تیم به ویژه امیرمحمد گل زاده، یوسف کاظمی که جایزه بهترین مدافع روی توپ جهان را گرفت و پوریا خانزاده در کنار کاپیتان یوتنس جوان و بازیگردانی پخته عرشیا به نژاد دریافت های عالی سجاد جلوداریان و سرویس های هدفمند عرفان نوروزی نژاد ورق را به سود ایران برگرداند تا مدال برنزین جام هفدهم زینت گردن شاگردان آتیه دار مسعود آرمات شود.

این عنوان شایسته درست زمانی نصیب شیران کوچک ایرانی شد که کمتر کارشناسی شانس ایستادن بر روی سکو را به آنان می داد اما صرف نظر از این سکوی ارزشمند چیزی که به عنوان نقطه عطف باید به آن افتخار کرد حضور استعدادهای درخشانی است که باید صیقل بخورد.

یک ایرانی در تیم برگزیده جهان

تیم منتخب نو جوانان جهان: یوسف کاظمی،کاکوی شیرازی بهترین مدافع

ارزشمندترین بازیکن زیر 19 سال جهان: تایتوس نوویک شماره 8 لهستان

بهترین اسپکرها: الکساندر نیکولوو شماره 11 بلغارستان و کامیل شیمندرا شماره 2 لهستان

بهترین مدافعان: یوسف کاظمی شماره 6 ایران و جیکوب مشچرزاک شماره یک لهستان

بهترین لیبرو: کوبا هاوریلوک شماره 14 لهستان

بهترین پاسور: استویل پالو شماره 10 بلغارستان

بهترین پست خط‌‌ زن: تایتوس نوویک شماره 8 لهستان

نویسنده: جمشید حمیدی