پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
به بهانه مصاف ایران و عراق؛

عجب شبی بود

 تیم ملی فوتبال کشورمان سه شنبه هفته جاری مصافی حساس با عراق رقیب دیرینه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی، تیم ما در نخستین گام در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 با گل علیرضا جهانبخش از سد سوریه گذشت و عراق در سئول یک امتیاز گوارا از کره جنوبی گرفت.

عراق از دیرباز به عنوان یک تیم ریشه دار وچغر در عرصه قاره کهن مطرح بوده و حتی یکبار طعم حضور جام جهانی 1986 مکزیک را چشیده است.

شاید اگر به گذشته برگردیم و بهترین نتیجه نماینده سرزمین پرگهرمان را برابر این حریف انتخاب کنیم به نبرد نوزدهم اردیبهشت 1351 می رسیم.

شبی که تیم ما در چارچوب جام ملت‌های آسیا نفس حریف را گرفت و با سه گل حسین کلانی موطلایی کشورمان و مرد بی مهار در خط آتش، عراق را میخکوب کرد.

اشتیاق سیری ناپذیر کلانی،  عراقی ها را کلافه کرده بود، بطوریکه  دو- سه نوبت مدافعان حریف بر روی مهاجم ما مرتکب خطاهای عمد شدند ولی او بی تفاوت نسبت به خشونت تیم مقابل، تنها در اندیشه تسخیر دروازه رقیب بود.

وقتی نتیجه 3بر0 بسود ایران در تابلو نقش بست زنده یاد محمد رنجبر،  کلانی را به نیمکت فراخواند و اصغر شرفی را بجای وی به میدان فرستاد.

نکته جالب توجه اینکه پس از این برد الهام بخش برابر عراق، با انگیزه ای مضاعف با تایلند میزبان پنجمین دوره جام ملت‌های آسیا بازی کردیم و در حالیکه با دو گل عقب بودیم، با سه گل ماندگار علی جباری مقابل نماینده سرزمین سیام پیروز شدیم و در نهایت با برتر ی خیره مقابل کره جنوبی حریف مقتدر بر سکوی قهرمانی جلوس کردیم.

ترکیب ایران مقابل عراق به این شرح بود: ناصرحجازی، جعفر کاشانی، مجید حلوایی، ابراهیم آشتیانی، مصطفی عرب

(کاپیتان)، جواد قراب، علی جباری، پرویز قلیچ خانی، همایون بهزادی، حسین کلانی (اصغر شرفی)، صفر ايرانپاک (مهدی مناجاتی)

سرمربی: محمد رنجبر

نویسنده: رضا میرزاییان