پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
تیم ملی فوتبال از نگاه یک هنرمند

جواد هاشمی: باید هارمونی تیمی را غالب کنیم

هنرمند نام آشنا که علاقه وافری به فوتبال دارد ، دیدار سه شنبه با عراق را پر اهمیت توصیف کرد و گفت: واقعیت این است  که عراق تیم سختکوشی است ولی قابلیت برتری بر این حریف را دارا هستیم .

جواد هاشمی در گفت وگو  با پایگاه خبری البرز ورزشی افزود:  در  دیدار اخیر با سوریه با کیفیت و چشم  نواز بازی نکردیم  و بنظر می رسید که هارمونی  لازم را  نداریم. اما توقع دار یم در بازی آتی مقابل عراق هجومی تر و شاداب تر باشیم ، خوشبختانه نفرات کار آمدی داریم اما صرف بازیکن کلیدی  نمی تواند برگ برنده باشد. اگر کادر فنی ملی پوشان را به مرز بالندگی برسانند و با حساب و کتاب بازی کنیم ، یقین دارم که می توانیم در بدنه تیم تحول ایجاد کنیم و پوئن های لازم را از عراق و دیگر رقبا بگیریم.

این هنرمند فوتبال  دوست در  ادامه اضافه کرد: عراق همیشه در صف تیم های قدر  قاره کهن ایستاده و اقای "دیک ادوکات"  مربی  هلندی این تیم عمق و  ژرفای فوتبال را بلد است و در بازی  اخیر در  سئول توانست یک امتیاز الهام بخش از  کره جنوبی بگیرد.  لذا باید حواسمان را در بازی  سه شنبه شش دانگ جمع کنیم و تفکر تیمی را غالب  کنیم واز مهره های ارزشمند همانند  مهدی ترابی  و مهدی قائدی  استفاده کنیم.

هاشمی افزود: وقتی وحید امیری و مهدی ترابی در  جناج چپ  با هم مچ هستند، بهتر است در  تیم ملی نیز  ببازی گرفته شوند  تا ضریب سرعتی را مضاعف کنیم. قائدی نیز سرعت خوبی  دارد و از  قدرت حمل توپ مناسبی برخوردار است، در  خط آتش  نیز  بازیکنان  موثری مثل طارمی و آزمون هستند که اشتهای مثالزدنی دارند. درمجموع قابلیت بالایی داریم و اینکه پنج روز قبل ازبازی با عراق به دوحه  رفته ایم باید  آن را بفال نیک گرفت ، زیرا در این مدت می  توانیم سازمان را کوک کنیم و هارمونی تیمی را ارتقا بدهیم .

وی در پایان صعود  تیم ملی فوتبالمان به جام جهانی 2022 را ممکن  قلمداد کرد و  گفت: اینکه در جامعه عادت خوبی مبنی بر امیدواری به صعود به جام جهانی حاکم شده  ، اتفاق خوبی است .

این خودباوری  اگر  به بدنه تیم ملی نیز تزریق شود  شک نکنید به جام جهانی خواهیم رفت که این مهم برای ما اهمیت فزاینده ای دارد  و بطور یقین موجب نشاط جامعه می شود. باید باور  کنیم که فوتبال در تاروپود و سلولهای میلیونها ایرانی وجود دارد و اگربتوانیم گلیم خود را تا مرز راهیابی به این رقابتهای معظم جهانی بیرون بکشیم ، ضمن  آنکه موجب شادمانی هموطنان می  شویم درابعاد بین المللی  نیز برایمان سودمند  خواهد بود.

گفت وگو: رضا میرزاییان