پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

رخش خورشید: ملی پوشان را به جهت روحی و جسمی تقویت کنیم

دو روز به کشتی گیران استراحت دادیم و مرحله بعدی اردو از روز دوشنبه هفته جاری آغاز می شود که تا روزهای پایانی قبل از اعزام ادامه خواهد یافت.

داوود رخش خورشید مربی تیم ملی کشتی آزاد ضمن بیان مطلب بالا در پاسخ به این پرسش که کادر فنی جدید چه تغییراتی در نحوه تمرینات ایجاد کرده است،  به البرز ورزشی گفت: در اولین گام مربی بدنساز توانمند و با دانش کنار تیم ملی قرار گرفته چون به اعتقاد بسیاری، ملی پوشان در المپیک به جهت بدنی قدری کم آوردند.

وی ادامه داد:کشتی گیران ما علاوه بر ضعف بدنی به سبب روحی و روانی هم ضعف داشتند که تلاش داریم این نقیصه را هم برطرف کنیم. به هر حال ما فرصت کمی تا مسابقات جهانی داریم اما در همین زمان اندک هم تلاش می کنیم مشکل بدنسازی و روحی را به حداقل برسانیم.البته نمی توانیم در این زمان کوتاه فشار بیش از حد به کشتی گیران بیاوریم.

رخش خورشید در مورد نفرات برتر مسابقات درون اردویی و ترکیب تیم اعزامی خاطرنشان کرد: در هر حال نفراتی که برنده مسابقات انتخابی شدند بهترین های موجود هستند. البته تعدادی از این نفرات تاکنون در میدان بزرگی چون جهانی بزرگسالان کشتی نگرفته اند که باید از نظر روحی و روانی برای حضور در چنین میدانی آماده باشند.

وی در جواب این سئوال که آیا تمرینات به صورت عمومی انجام  می شود یا برای هر وزن برنامه جداگانه دارید، تصریح کرد:  البته برای هرکدام از اوزان برنامه جداگانه ترسیم شده  چون الان با گذشته متفاوت است و نمی توان برای همه اوزان نسخه مشابه پیچید. کم و کاستی های کشتی گیران وزن به وزن زیر ذره بین قرار دارند. تلاش کادرفنی این است که با شناخت نقاط ضعف در رفع آنها قهرمانان را یاری دهند.

رخش خورشید در پایان اظهار امیدواری کرد کشتی گیران بتوانند در میدان جهانی حق مطلب را ادا کنند. خصوصا حسن یزدانی که ستون اصلی تیم ملی است و بودنش به همه روحیه می دهد.‌ او با تمام وجود تلاش می کند تا بهترین نمایش را در جهانی نروژ داشته باشد.

نویسنده: احمد دباغ