جمعه دهم فروردین ماه
وعده های شیرین وزیر ورزش؛

سرخ آبی ها واگذار می شوند

وزیر ورزش و جوانان شب گذشته صحبت های خوبی را مطرح کرده است که به ویژه برای دوستداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نویددهنده است. خوب است که در این روزهای خاکستری حرف های شیرین شنیده شود.

به گزارش البرز ورزش؛ حمید سجادی در رابطه با خصوصی سازی دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس و اینکه وزارت ورزش و جوانان تحت مدیریت یک مجمع در حال مدیریت دو باشگاه فوتبال در سطح لیگ برتر است و این رویه یک تخلف به شمار می‌رود،  اظهار کرد: مقدمات کار در دوره مدیریت قبلی وزارت ورزش و جوانان طی شده است و در حال حاضر دو باشگاه آماده واگذاری هستند.

وی ادامه داد: اصولا در تمامی کشورها، باشگاه ها معمولا مردمی هستند و دولت‌ها کمتر در اینگونه موارد دخالت می‌کنند و سیاست نیز بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است و به شما قول می‌دهم فقط یک هماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی است که باید انجام شود و بیشتر زحمت‌ها کشیده شده است و با هماهنگی می‌تواند در زمان بسیار کوتاه این اتفاق رخ دهد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کار سختی در پیش نیست، بیان کرد: طی یک تا دو ماه آینده این اتفاق رخ می‌دهد و به تدریج پیش می‌رود و بخشی از سهام را می‌توان به مردم واگذار کرد. پاس گل را به ما داده‌اند و ما فقط باید گل بزنیم.

سجادی با اشاره به موافقت رییس‌جمهوری مبنی بر واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی در مورد استعفای جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، عنوان کرد: صحبتشان را در حد همین مباحث شنیده ام تا ببینیم چقدر جدی است.

وی در خصوص وضعیت مدیرعامل باشگاه استقلال نیز، گفت: هنوز نشستی با هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال نداشته‌ام و در اولین فرصت به عنوان یک یار کمکی مورد مشورت قرار خواهم گرفت و نقطه نظرات خود را منتقل می‌کنم. باید تاکید کنم و به هواداران دو باشگاه اطمینان دهم که وظیفه ما حمایت از این دو باشگاه مردمی است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در عین حال باید بدانیم که تمام تلاش وزارت ورزش مربوط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نخواهد بود و عدالت محوری یکی از برنامه‌ها است و باید به تمام تیم‌ها توجه داشته باشیم.

سجادی در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای از سوی این وزارتخانه به منظور مقابله با فساد در ورزش وجود دارد، اظهار کرد: تغییر در اساسنامه‌ها و رویه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل است که شفاف‌سازی می‌کند و اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مصوب شده و مراحل قانونی طی و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه در شروع هر مجمع، رای‌گیری و رییس مجمع انتخاب می‌شود، گفت: قبلا وزیر ورزش و معاونان رییس مجمع بودند که مغایر با منشور المپیک بود و دیگر نباید لابی صورت گیرد و با یک خردجمعی رییس مجمع انتخاب می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کمتر از یکسال تا بازی‌های آسیایی فرصت باقی است، گفت: کاملا باید تجهیز و آماده شویم و از حدود یکسال آینده ثبت رکوردها برای برخی رشته‌های ورزشی به منظور کسب سهمیه ورودی المپیک آغاز می‌شود و رسیدگی به امور ورزش قهرمانی و نقایص این حوزه با یک الگو و روش جدید در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

سجادی با تاکید بر اینکه ورزش کشور دیگر شرایط فعالیت جزیره‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: ورزش باید از روش ترکیبی استفاده کند و تمامی ظرفیت‌های ورزشی در بخش آموزش و پرورش، دانشگاهی، نیروهای مسلح، ورزش کارگری و... باید به بهترین شکل ترکیب شده و در راستای تحقق اهداف ورزش قهرمانی مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه 56 درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، چه برنامه ای در حوزه ورزش بانوان مدنظر قرار خواهد گرفت: ایده اصلی این است که ورزش بانوان در کشور خودکفا شود و بی نیاز از ورزش مردان باشد و تمامی فعالیت‌های مربوطه در این حوزه از سوی بانوان انجام شود.