شنبه یکم اردیبهشت ماه
پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به کاروان سردار دل ها؛

برق درخشش 24 نشان زیب گردن سرفرزان ایرانی

بازی های پارالمپیک در شرایطی در توکیو به پایان رسید که عملکرد درخشان کاروان اعزامی ایران موجب امتنان رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و ایشان طی پیامی به ورزشکاران سرفراز کشورمان تبریک گفتند.

در دوازدهمین روز بازی‌های پارالمپیک توکیو ورزشکاران ایرانی در هیچ رشته ورزشی رقابت ندارند اما در ۹ رشته دیگر مسابقات در جریان و مدال توزیع می‌شود. در این شرایط ژاپن با ۱۳ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۲۲ برنز از ایران و آلمان پیشی گرفت و سبب شد ایران به رده سیزدهم سقوط کند. تیم ملی والیبال نشسته، ساره جوانمردی در تیراندازی، زهرا نعمتی در تیروکمان، روح الله رستمی در وزنه‌برداری، وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده در جودو، امیر خسروانی، مهدی اولاد، هاشمیه متقیان و حامد امیری و سعید افروز در دوومیدانی و اصغر عزیزی در تکواندو موفق به کسب مدال طلا برای کاروان ایران شدند.

امان‌الله پاپی، علیرضا مختاری، علی پیروج، صادق بیت سیاح، سجاد محمدیان و مهدی اولاد در دوومیدانی، امیر جعفری، حامد صلحی پور و منصور پورمیرزایی در وزنه برداری، رمضان بیابانی در تیروکمان و مهدی پوررهنما در تکواندو موفق به کسب مدال نقره شدند. سامان رضی در وزنه برداری هم موفق به کسب مدال برنز شد.

شانزدهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک توکیو از روز سه شنبه دوم شهریور با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد. کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک با ۶۲ ورزشکار و ۲۱ نفر کادر فنی در ۱۰ رشته ورزشی پاراوزنه برداری، پاراتیروکمان، پارادوومیدانی، پاراتکواندو، پارادوچرخه سواری، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، پاراکانو، پاراجودو و پاراتیراندازی حضور دارد.