سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
عراق را چگونه‌می توان زمینگیر کرد؛

تیم ملی باید با دو مهاجم بازی کند !

استفاده از زوج طارمی و سردار در فاز تهاجمی نقشه های ادووکات را خنثی  و حرکات وینگرهای کناری ما، عراق را در سوم دفاعی اش  زمینگیر خواهد کرد.

تمرینات تیم‌ما در دوحه با ملحق شدن اسکوچیچ و هاشمیان به جمع بازیکنان رنگ‌و بوی جدی تری گرفت.

تمرینات تاکتیکی و مقابله با شیوه بازی حریف مورد مطالعه قرار گرفت.گروه آنالیز برداشت های خود را از نقاط ضعف بازی نخست با سوریه  مورد تجزیه  و تحلیل قرار داده و نتایج حاصله را به مربی تیم ارائه دادند.

همچنین‌سبک و شیوه بازی عراق و نمایش آنها برابر کره جنوبی بارها بازبینی شد.

در مجموع باید اعتراف کرد،تیم عراق با آمدن ادووکات‌متحول شده و در اردوی اسپانیا به لحاظ فیزیکی و آمادگی جسمانی به مرحله خوبی رسیده است.

جنگندگی و بازی فیزیکی نکته بارز حریف است،اما از کندی ذاتی مدافعان آنها و برتری تکنیکی و توانایی فردی طارمی و آزمون و تغذیه درست این‌دو می توان بهره برد.

طارمی با استارت های بلند و انفجاری اش می تواند از جناحین و عمق دفاع عبور کند و مکمل حرکات سردار در پیشانی تیم باشد.

حضور این دو در تقابل با مدافعان عراق محاسن دیگری هم دارد.

اولا‌ مدافعان حریف و هافبک دفاعی آنها در یک سوم زمین خودی محبوس خواهند شد.

ثانیا با ایجاد فاصله بین‌مدافعان و هافبکها،تیم ما این فرصت را پیدا می کند تا با پیش رویهای جهانبخش و قلی زاده از جناحین بدرستی طارمی و سردار  را تعذیه کنند.

در این راستا‌ میدانداری نورالهی و عزت الهی و مقابله آنها با صفاهادی،بشار رسن و امجد عطوان هم تعیین کننده خواهد بود.

عزت الهی در بازی با سوریه از زمانی که جانشین سرلک شد نمایی از آمادگی و‌ بازی سازی را به رخ کشید.

یقینا او زوج مناسب نورالهی است و دوندگی و جنگندگی این دو کلید فتح بازی خواهد بود.

تیم‌ما نباید اجازه بازی سازی و ضد حملات به بازیکنان عراق بدهد. آنها از یک سو به دفاع بسته روی می آورند و در مواقع تصاحب توپ به سرعت به انتقال بازی در عمق تیم‌ما خواهند‌پرداخت.

در این شرایط برگشت به عقب و اتخاذ تدابیر دفاعی باید در اولویت باشد. عزت الهی باید به‌ سرعت به دو دفاع میانی (شجاع و کنعانی) نزدیک شود و شعاع حرکتی مهند علی و ایمن حسین را مختل و پوشش دفاعی تیم‌ما را تکمیل نماید.

با یک‌محاسبه کلی  و ارزیابی نفرات می توان ادعا کرد که شرایط تیم‌ما برای پیروزی مهیا است،اما‌نباید بی گدار به آب زد.

حریف با بازی درگیرانه و خشن و عصبی کردن نفرات‌ما،سعی خواهد کرد تا به لحاظ روانی بر اوضاع‌مسلط شود.نباید در دام‌و تله حریف گرفنار شد وآرامش تیمی را از دست داد.

در یک‌کلام ملی پوشان ما به جای تاثیر پذیری از تاکتیک روانی حریف، باید قدرت تاکتیکی و‌برتری فنی خود را به منصه ظهور برسانند و این قدرت را به طرف مقابل تحمیل کنند.

نویسنده: احمد میرزاییان