سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

عباس رضوی: برگ برنده عراق توان بدنی است

  معلم کارکشته و مجرب فوتبال کشورمان ، عراق را تیمی قبراق دانست و گفت: برای بازی حساس سه شنبه شب باید بگونه ای عمل کنیم که قدرت بدنی حریف را کاهش دهیم  .

عباس رضوی مربی نام آشنا در ادامه این چنین گفت : عراق را همیشه به عنوان یک تیم قدرتی دیدیم که برابر مدعیان با انگیزه نمایش می دهد. در مرحله قبل رقابتهای مقدماتی جام جهانی در بحرین ، عراق هم از نظر تاکتیکی و هم توان بدنی در سطح خوبی ظاهر شد و چند  روز پیش هم کره جنوبی را در سئول متوقف کرد  . معتقدم که باید در نیمه نخست از  نظر فیزیکی کم نیاوریم و آنها را خسته کنیم و  در زمان مناسب ضربه کاری را وارد کنیم .

وی  افزود:  بازی اخیر با سوریه برای ما درسهای خوبی دربر داشت و سایه روشنهای خطوط سه گانه به چشم امد که کادر فنی برای رفع نقاط ضعف باید با دقت تمام اهتمام کند . البته بازگشت سردار ازمون می تواند موثر باشد ، منوط به اینکه همانند بازی در زنیت روسیه مقابل عراق نیز با اشتها باشد . نبوغ بازیکنان ما بویژه آنهایی که در اروپا بازی می کنند عصای دست کادر فنی است اما باید طرح و برنامه درستی داشته باشیم تا بتوانیم درسایه  انسجام تاکتیکی به هدف برسیم .

این پیشکسوت صاحب نام و معلم در خاتمه گفت : رفتن به جام جهانی برای فوتبال ما اثرات مثبتی به همراه خواهد داشت اما یادمان باشد باید افکارمان را  تغییر بدهیم و بر ای تحول در تمامی زمینه ها فرمول حرفه ای و معیار های بین المللی را پیاده کنیم . باید تکنولوژی ر ا در اجزای ساختار فوتبال اجرا کنیم و برای فردایی بهتر به نقشه ر اه نخبگان فوتبال اهمیت بدهیم  ، وگرنه صرف صعود به جام جهانی نمی تواند  به تنهایی کعبه آمال باشد.