پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

رونمایی از سردیس‌ ناطق‌نوری‌ و مقصودی

مراسم رونمایی از سردیس‌ حاج احمد ناطق‌ نوری‌ بنیانگذار فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی و منوچهر‌ مقصودی، نایب‌رئیس‌ سابق فدراسیون بوکس به همت کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی بنقل از روابط عمومی فدراسیون بوکس؛ این مراسم امروز (دوشنبه) در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک انجام پذیرفت.

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی‌امیری‌ رئیس کمیته ملی المپیک، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس، حمیدرضا قبایی‌زاده دبیر فدراسیون بوکس، علیرضا استکی سرمربی تیم ملی، حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران و جمع کثیری از پیشکسوتان و بزرگان رشته بوکس و برخی از روسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد.

صالحی‌ امیری در ابتدای مراسم، گفت: به پیشکسوتان، قهرمانان و بزرگان خیر مقدم‌ می‌گویم. حضور وزیر ورزش در این جمع صمیمی پیامی دارد و به جامعه ورزش می‌گوید که ورزش قدردان اهالی ورزش است.

وی افزود: سرمایه ها می‌آیند و می‌روند اما برخی در تاریخ ماندگار می‌شوند. امروز از معرفت، انسانیت و اخلاق تجلیل می‌کنیم. حاج احمد ناطق‌ نوری یکی از افرادی است که پرچم‌دار معرفت و اخلاق در این سرزمین است.او به خاطر بزرگی و منش پهلوانی‌اش‌ گردن من حق دارد‌.انسانی که به مرام پهلوانی می‌رسید، سرمایه همه ما است.

حسین ثوری نیز، اظهار داشت: خوشحالم در جمع کسانی هستم که تاریخ ورزش کشور را ساختند. حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک به این محفل وزن داد و جا دارد از این عزیزان قدردانی کنم که در تکریم از مقام شامخ احمد ناطق نوری و مهندس منوچهر مقصودی نقش اساسی داشتند.

وی افزود: از عزیزان پیشکسوتی که در این جمع حضور دارند قدردانی میکنم و تلاش کردیم از کسانی دعوت کنیم که در دو نسل پیش و پس از انقلاب در بوکس حضور داشتند و در موفقیت‌های این رشته نقش پررنگی داشتنه‌اند.جانشینی ناطق‌نوری که از بزرگان است، مسوولیت خطیری است که امیدوارم مسیر را درست رفته باشیم.

در ادامه علیرضا استکی هم در خصوص زحمات حاج‌ احمدناطق‌نوری و مهندس مقصودی به صحبت پرداخت و از آنان تشکر کرد.

سپس حمیدسجادی وزیر ورزش و جوانان، تصریح کرد: یاد المپیک‌ های گذشته افتادم‌ که به تشویق ملی‌پوشان بوکس می‌رفتیم و از نزدیک زحمات ناطق‌نوری و مقصودی را شاهد بودم. این گردهمایی علاوه بر تجلیل، برای اعتلای بوکس کشور است.

وی افزود: خاک پای همه پیشکسوتان هستم‌ و گوش شنوای پیشکسوتان و خانواده ورزش هستم‌؛ من از این بزرگان می‌آموزم.مثل کوه مقابل انتقادات ایستاده‌ام و هدفم کمک به ورزش است.

در نهایت سردیس‌ این دو بزرگ بوکس کشور با حضور ورزش و رییس‌ کمیته ملی المپیک رونمایی شد.

سعید ناطق‌نوری فرزند حاج احمد ناطق نوری و منوچهر مقصودی هم همراه با مسوولان ورزش، از سردیس‌ها رونمایی کردند.

مقصودی در این خصوص  گفت: بوکس ایران مدیون ناطق‌نوری است و او هزینه زیادی انجام داد، چراکه ما حتی جایی برای اداره‌ فدراسیون نداشتیم.

فرزند ناطق‌نوری هم از زحمات مسوولان کمیته‌ ملی المپیک و حضور پیشکسوتان تشکر کرده و برای وزیر ورزش آرزوی موفقیت کرد.