پنجشنبه سی ام فروردین ماه

نادر لطیفی : جسور باشیم و نترس

ملی پوش اسبق و بزرگمرد فوتبال ایران ، دیدار سه شنبه شب با عراق را مهم توصیف کرد و گفت : تیم ما باید جسور و نترس نشان دهد.

استاد نادر لطیفی عضو ثابت تیم ملی فوتبال در بازیهای المپیک 1964 توکیو و یکی از معلمان سازنده کشورمان در ادامه اضافه کرد : عراق همیشه سختکوش بوده و بنده بارها در تیم ملی و تیم ارتش با این تیم بازی کرده ام ، در آن زمان نیز عراقی ها توانمند بودند و عبور از سد آنها به آسانی ممکن نبود.

البته تیم ما در دیدار با سوریه کمتر از حد توقع بود وحتی نیمی از قابلیت خود  را بنمایش نگذاشت . این درست که این دیدار را بسود خود  رقم زدیم اما در مجموع سیمایی دلپذیر نداشتیم .

این موسپید موقر ادامه داد : در بازی با عراق باید هارمونی بهتری داشته باشیم و اصلا گاف ندهیم چون تیم حریف فرصت طلب است و منتظر لحظاتی است که مرتکب اشتباه شویم .

از جناب لطیفی پرسیدیم آیا تیم ما توانایی دریافت بلیت به جام جهانی را دارد که ایشان پاسخ داد  : 50 درصد امیدوار هستم ولی از صمیم قلب آرزو  می کنم این صعودعملی شود. چون راهیابی به جام جهانی برای فوتبال ما سودمند است ولی صرف رفتن  به جام  جهانی نمی تواند به تنهایی برگ برنده باشد. به موازات این مهم باید در اندیشه بالندگی فوتبال پایه و پاک اندیشی باشیم .

متاسفانه فوتبال ما در این ابعاد با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و امید می رود مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش راهکارهای اثربخش کارشناسان را به اجرا درآورند.

این معلم کارکشته در خاتمه اظهار داشت : ما زمانی می توانیم فوتبال را به مرز اعتلا برسانیم که علاوه بر امور  فنی، در آیتم بسط مکارم اخلاقی نیز اهتمام کنیم و به فوتبال پایه ای سروسامان بدهیم .

برای رسیدن به این مسیر بهترین گزینه خرد جمعی و بهره مندی از نظرات خبرگان فوتبال است که امید است این حرکت کارساز عملی شود.