جمعه دهم فروردین ماه

حسن روشن : دست کم گرفتن عراق سم است

حسن روشن می گوید: عراق تیم کارکشته ای است و بازی مقابل این تیم طبعا دشوار است اما معتقدم اگر هجومی بازی کنیم، می توانیم به هدف برسیم .

کاپیتان اسبق استقلال و ملی پوش صاحب نام و کارآمد کشورمان در گفت و گو با پايگاه خبری البرز ورزشی افزود : عراق به مراتب از سوریه قوی تر است و ما نباید به صرف اینکه در بحرین آنها ر ا شکست دادیم، عراقی ها را دست کم بگیریم .

باید در این بازی هجومی بازی کنیم و حتی با سه مهاجم حمله ور شویم تا مدافعان حریف را به عقب بکشانیم . وقتی وینگرهایی مثل ترابی و قائدی را دار یم و مهاجمان گلزنی در خط آتش هستند، نیازی نیست که با تک مهاجم بازی کنیم و محتاط باشیم .

در مجموع معتقدم پتانسیل برتری را داریم اما نباید احتیاط کنیم و دچار غرور شویم، بازیکنان خوبی در اختیار داریم که می توانند سرنوشت بازی را بسود تیم کشور مان رقم بزنند .

روشن درباره خاطر ه خود از بازی با عراق افزود : هم در رده سنی جوانان و هم بزرگسالان به این تیم گل زده ام، در  بازیهای آسیایی 1974 تیم حریف دروازه بانی بنام جلال عبدالرحمان داشت که آماده و شجاع بود و بخوبی از دروازه عراق حفاظت می کرد . ما این بازی را یک برصفر بردیم که بنده گل ایران را ثبت کردم، بعد از بازی به او گفتم چطور ی که وی در پاسخ گفت توپ را ندیدم . در آن لحظه گردن بند نقره ای داشتم که نام حضر ت علی برآن نقش بسته بود، انرا به دروازه عراق هدیه دادم .

جا دارد در اینجا از فرانک اوفارل مدیر تیم ملی بگویم که در آن زمان  درتیم ملی رنسانس ایجاد کرد و با میدان دادن به جوانان، خدمات ارزنده ای را رقم زد . ضمن آنکه دانش مربیان وطنی مثل حسن حبیبی، بهمن صالح نیا و مرحوم محمود  یاوری را ارتقا داد . این معلم بریتانیایی برخلاف کارلوس کی روش، به مربیان ما احترام می گذاشت و از نظرات آنها استفاده می کرد.

رایکوف هم چنین روحیاتی داشت و ما اگر  بتوانیم امثال این مربیان را استخدام کنیم، می توانیم فوتبالمان را احیا کنیم و به آن سروسامان بدهیم . صرف اینکه یک مربی چشم آبی باشد نمی تواند کارساز واقع شود  مگر آنکه جذب معلمان خارجی هدفمند باشد.

این پیشکسوت منتقد افزود: صعود به جام جهانی سخت است اما نشدنی نیست، باتوجه به سهمیه آسیا می توان جزو چهار تیم شد و به این مسابقات راه یافت .

صعود به جام جهانی از نظر تبلیغی بسود ما خواهد بود اما کاش بتوانیم در کنار این موفقیت، فوتبال را از فساد و بی اخلاقی نجات بدهیم و دست از نگاه سنتی برداریم . ما زمانی می توانیم از صعود به جام جهانی خشنود باشیم که این توفیق فوتبالمان را احیا کند .