شنبه یکم اردیبهشت ماه
فریب پیروزی بر عراق را نخوریم

مصطفوی: آگاهانه بازی کنیم

در آستانه دیدار امشب تیم ملی فوتبال با عراق با داریوش مصطفوی گفت و گویی انجام دادیم. رئیس سابق فدراسیون فوتبال از مردانی که فوتبال را در سطح ملی بازی کرده است. او می گوید: عراق همیشه برای فوتبال ما مشکل ساز بود. بنابراین نباید فریب پیروزی 2 بر صفر چند ماه مقابل این تیم را در منامه بحرین بخوریم.

وی ادامه داد: کسب هر سه امتیاز کامل این بازی شاید به سادگی نتیجه دیدار با سوریه نباشد. ولی زیبا بازی کردن از یک طرف و نتیجه گرفتن از طرف دیگر ایجاب می کند که ابتدا به فکر کسب پیروزی تحت هر شرایطی باشیم. بازیکنان ما در هر پستی که قرار دارند، به ویژه مهاجمین باید هوشیار باشن تا از موقعیت هایی که برای آنها خلق می شود، گلزنی کنند. بدون تردید ارائه یک بازی ایده آل و دوری جستن از هرگونه حاشیه که به طور معمول تله تیم های عربی است، از الزامات پیکار امشب خواهد بود. توصیه می کنیم که آقای اسکوچیچ در اتخاذ تاکتیک های تیمی آگاهانه عمل کند تا در سایه تلاش بازیکنان و برنامه ریزی مربیان این حریف سرسخت را مقابل خود برداریم.

مصطفوی درباره آسان بودن گروه ایران در مسابقه های مقدماتی جام جهانی می گوید: گروه آسان و سخت نداریم. مگر از یادمان رفته که همین چند روز پیش عمان، ژاپن را در خانه خودش شکست داد. فوتبال قانون خاص خودش را دارد و هر تیمی که فاکتورهای لازمه را برای ارائه بازی در میدان رعایت کند، برنده خواهد شد. به اعتقاد من تیم ملی کنونی با بازیکنانی که دارد، از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی 98 بهتر و سرتر هستند. مهم چگونگی بهره برداری از این ستارگان در زمین مسابقه است.

گفت و گو: حسن امامقلی