چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه

دیدار معروف با بازیکن قرن در لس آنجلس

سعید معروف چهره نام آشنای والیبال ایران بعد از المپیک یک راست به ایالات متحده رفت و در شهر لس آنجلس آکادمی والیبال دایر کرد...

این اقدام از سوی مسئولان مجموعه ورزشی متعلق به دوومیدانی است، انجام پذیرفت و مدیر مجموعه درباره آکادمی معروف نوشت: برای ما باعث افتخار است که سعید معروف به ورزشکاران ما یاد بدهد چطور پیشرفت کنند و به بهترین خودشان تبدیل شوند. هیچوقت این آکادمی را فراموش نمی‌کنیم. منتظر عکس‌ها و ویدئوهای بیشتر بمانید.

معروف همچنین دیداری با «چارلز فدریک» یکی از مردان بزرگ دنیای والیبال داشت. چارلز فدریک که به نام چارلز کرالی شناخته می‌شود، تنها بازیکنی (در بخش مردان و زنان) بود که موفق شد هم در والیبال سالنی و هم ساحلی مدال المپیک را برنده شود. او در المپیک‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ قهرمان شد. پس از کناره‌گیری از والیبال سالنی به سمت والیبال ساحلی رفت و برنده‌ مدال طلای المپیک ۱۹۹۶ شد.کرالی بازیکن قرن بیستم نیز انتخاب شده بود

کارچ کرالی در حال حاضر سرمربی تیم ملی زنان آمریکاست و آنها را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به اولین قهرمانی خود در این رقابت‌ها رساند. او همچنین تیم ملی زنان آمریکا را در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال برنز رسانده بود. او یکی از بهترین قدرتی دریافت کننده های تاریخ والیبال جهان بود. 

نا‌گفته نماند که ورودیه و ثبت نام کلاس های کاپیتان سعید مبلعی معادل دو میلیون تومان به پول ایران است که مبلع زیادی نیست؛اما راستی چرا کاپیتان در ایران و ارومیه دست به چنین اقدامی ارزشمند نزده است از نگاه ما فدراسیون والیبال باید وی را تشویق به سر مایه گذاری در ایران بکند او حتی می تواند یکی از مربیان تیم ملی باشد، پس این سر مایه را از دست ندهیم. همان گونه که محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون دیروز اعلام کرده است، باید در جذب دلگرم ساختن معروف اقدامات اساسی انجام داد. به نظر می رسد وی از مسایلی دل آزرده شده است.

نویسنده: جمشید حمیدی