پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گو با پدیده والیبال ایران؛

گل زاده: آرزویی ندارم اما ...

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در تهران چند چهره بسیار مستعد را رو کرده است. یکی از این بازیکنان امیرمحمد گل زاده است. با دو متر و پنج سانتی متر قد که در قطر پاسور تیم ایران آنچنان درخشید که همه کارشناسان او را به اتفاق پدیده جدید والیبال ایران خوانده اند.

گل زاده در گفت و گو با البرز ورزشی گفت: والیبال را از سن 12 سالگی زیر نظر آقای حمید کریمی مربی سازنده و پرتلاش کرج آغاز کردم. اما پست پشت خط زن را خودم ترجیح داده ام.

وی افزود: مسابقات نوجوانان جهان دنیایی جدید پیش چشم ما به وجود آورده اند؛ اینکه بچه های ایران چقدر بااستعداد و با تعصب هستند وگرنه نمی توانستیم با چهارماه و نیم تمرین جلوی تیم هایی که بین دو تا پنج سال با هم تمرین کرده بودند، بایستیم. بچه های نوجوانان همه همسطح بازی کردند در واقع چهره ممتاز نداشتیم و من هم به هیچ وجه سرتر از دیگران نبوده ام. تیم کنونی از بین 978 بازیکن در سراسر کشور گلچین شده اند؛ اول از همه باید آقامسعود آرمات، سرمربی و سایر کادرفنی تقدیر کنند که بعد از شکست سنگین مقابل لهستان اجازه ندادند که تیم از نظر روحی دچار آسیب شود. بدترین شب من باخت در نیمه نهایی به لهستان بود که بدون اینکه شام بخورند از ناراحتی و خستگی تا صبح خوابیدند. بهترین خاطره من هم پیروزی بر تیم روسیه بود که در ست پنجم همه با انرژی چندبرابر جنگیدیم.

الگوی من ایوان زایتسف است. قطر پاسور تیم ملی ایتالیا که نه تنها بازیکن بزر گی است بلکه از نظر اخلاقی هم یکی از بهتر ین های دنیاست. او مردی خانواده دوست است و شنیدن زندگی اجتماعی و شخصی او برای ما ایرانیان دلپذیر می نماید. من هیچ آرزویی ندارم اما هدف من این است که خود را به بالاترین سطح والیبال دنیا برسانم. می دانم که اگر دست از تلاش بردارم، از آرزوهایم عقب می مانم. افتخار من و همه بچه های تیم نوجوانان این است که به احترام مردم عزیزمان تا سرحد جان تلاش کنیم.

گفت و گو: جمشید حمیدی