جمعه سی و یکم فروردین ماه
بلند پروازی مارویک و واکنش رسانه های اماراتی

خط آتش ایران بلای جان رقبا!

دو برد پیاپی و بازی تهاجمی تیم ملی ایران در مصاف با عراق، باعث دلمشغولی رقبای بعدی از جمله امارات شده است. کارشناسان‌ فوتبال امارات برخلاف مربی هلندی تیمشان، ایران را شانس اول صعود می دانند.


دو روز بعد از برد قاطع ایران برابرعراق و نمایش خوب بازیکنان ‌ما و تساوی مجدد امارات در مصاف با سوریه شاهد واکنش ها و تحلیل های واقع بینانه رسانه های این کشور هستیم.

البته برت فن مارویک هلندی و مربی بلند پرواز امارات سعی وافری داشت تا با اظهارات کاملا حرفه ای خود، به بازیکنانش روحیه جدیدی تزریق کند.

او‌گفت: با نمایش خوب تیم ما حتما دو بازی بعدی را در خانه و در مقابله با ایران ‌و عراق برنده خواهیم بود.

او حتی امارات را برنده پیکار با کره قلمداد کرد و مانند ادووکات هلندی و مربی عراق تلاش کرد تا با کلمات حماسی و رویا پردازنه امید را به اردوی تیمش باز گرداند!

جالب اینکه کارشناسان رسانه ای امارات و مجریان تلویزیونی این کشور در شبکه های مختلف، برخلاف مربی تیمشان شانس صعود را به ایران و کره دادند.

عبدالله وبران کارشناس فوتبال امارات در تحلیل عملکرد امارات و مصاحبه با شبکه دبی اسپرت گفت: تیم ما جزو ۶ تیم برتر آسیا نیست.ایران و کره از گروه A شانس اول صعود هستند.

نمایش ایران در برابر عراق فوق العاده بود.

خط حمله ایران مهار شدنی نیست و مارویک به عنوان مربی نمی تواند معجزه کند و...

در این‌ بین اظهارات اینفانتینو رئیس فیفا و پیام او برای هواداران ایران هم در نوع خود  جالب بود و نکات دلنشینی به همراه داشت.

رئیس فیفا که در ورزشگاه حاضر بود و از نزدیک هنرنمایی ملی پوشان ما را در مصاف با عراق مشاهده کرد، با اشاره به بازی خوب ایران در جام‌ جهانی روسیه و پیکار جانانه با اسپانیا در شهر کازان گفت: هواداران ایران با حضور یک ‌پارچه در ورزشگاه نمادی از حضور یک ملت در جام جهانی را نشان دادند و احساسات وصف ناپذیری داشتند.

گفتنی است صاحب این قلم به اتفاق جمعی از همکاران رسانه ای در ورزشگاه بزرگ شهر کازان حاضر بودیم.

نزدیک ‌به بیست هزار تماشاگر ایرانی از اقصی نقاط جهان خود را به روسیه رسانده بودند واجتماعی فوق العاده و یکپارچه داشتند.

به  ویژه در صحنه ای که وحید امیری با عبور از کمند پیکه مدافع سرشناس اسپانیا  توپی مواج و عالی برای طارمی مهیا کرد.

مهدی ما پروازی خارق العاده داشت، اما ضربه سر او با اختلاف ناچیزی به خارج رفت. این صحنه شاید تا سال ها در ذهن علاقمندان و هواداران‌ پرشورایران باقی مانده و در دفتر خاطرات فوتبال دوستان ثبت شود.

اینفانتینو در این ‌پیام به درستی و با ظرافت به آن بازی زیبا با اسپانیا اشاره داشت واز شور وصف ناپذیر هواداران ایران تمجید کرد.

رئیس فیفا بعد از بازی ایران‌ با عراق دیداری هم با عزیزی خادم داشت.

وی با تمجید از بازی خوب ایران گفت: آرزو می کنم‌ با اجرای سیستم Var در برابر کره و حضور تماشاگران یک شب به یاد ماندنی را رقم بزنید .

رئیس فیفا قول داد در بهمن ماه به ایران سفر کند و از نزدیک با مسئولان ورزش ما دیدار داشته باشد. گفتنی است تیم ‌ما روز ۱۵ مهر ماه باید در دبی با امارات پیکار کند.

امارات را در دو بازی اخیر و کسب دو تساوی برابر لبنان و سوریه ناهماهنگ در امور دفاعی دیدیم.

این کندی ذاتی در فوتبال کشورهای حوزه خلیج فارس را باید عاملی مهم برای برد ایران تلقی کرد.

امروز خط حمله ایران با حضور دو عنصر کار آمد و مهار نشدنی (طارمی و آزمون) و درخشش جهانبخش و قلی زاده و بازی اثر گذار انصاری فرد حقیقتا باعث دلهره و اضطراب رقبا شده است.

در این‌ جناح ترابی و قائدی را هم در اختیار داریم و با تکنیک آن ها هر خط دفاعی را تاثیر پذیر خواهیم کرد.

به هر حال‌ اماراتی ها از امروز در اندیشه تقابل با تیم ما به سر می برند.

آنالیز بازیکنان ایران و اتخاذ شیوه احتیاطی و راه های مقابله با فوتبال تهاجمی اسکوچیچ از جمله این طراحی ها است.

کادر فنی ایران را باید ستود که در کمال آرامش و طمانینه وظایف خود را انجام می دهند. به ویژه از ناحیه اسکوچیج که با درایت و رهبری درست کارها را پیش می برد و حواشی را از اردوی ملی پوشان دور کرده است.

این نکته از شاخصه های اصلی در عملکرد تیم ملی و کادر فنی است و باید آن را ارج گذاشت.

این که یک‌ مربی کم حرف، بی حاشیه وعملگرا  کاملا در خدمت تیم ملی است و کادری منسجم و متحد را هم‌ در اختیار دارد.

نویسنده: احمد میرزاییان