چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

بررسی یک خواسته به حق بانوان در ورزش

صحبت های دیروز رئیس فدراسیون جهانی فوتبال درباره ورود تماشاگران بانوان به ورزشگاه ها در واقع تذکری دیگر بر برآورده ساختن خواسته های جمعی از بانوان ورزشکار و ورزش دوست ایرانی است.

رئیس فدراسیون جهان فوتبال در پیامی از تماشاگران فوتبال در ایران به نیکی یاد کرد.

اینفانتینیو که سابقه حضور در ورزشگاه آزادی تهران را دارد ضمن تمجید از حضور پرشور تماشاچیان ایرانی در ورزشگاه ها اظهار امیدواری کرد که در مسابقه ماه آینده تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی شاهد حضور بانوان علاقه مند به ورزش در ورزشگاه یکصد هزار نفری باشد.

وی که با عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال ایران در قطر دیدار کرده و وعده سفر به تهران را در سال آینده داده است بار دگر در یک مطالبه بخش مهمی از جامعه ایرانی تکرار کرده است اما حضور بانوان در ورزشگاه های فوتبال هرازگاهی سوژه داغی می شود که زود فروکش می کند.

مسئولان ورزش کشور در هر برهه ای اقداماتی برای حضور بانوان در میادین مسابقات ورزشی انجام داده اند. نمونه نزدیک آن حضور گلچین شده جمعی از بانوان در ایام لیگ جهانی والیبال بود که اکثریت قریب به اتفاق بانوان را وابستگان مدیران ورزش نیروی انتظامی و کارکنان و فامیل آن ها در فدراسیون والیبال تشکیل می دادند و در واقع این اتفاق به قول معروف بهکام نادر و به نام قادر بود.

تردید نداریم که در این زمینه فتاوی آیات اعظام و مراجع محترم تقلید است ولی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید با دست پر و با استدالال های قوی با مراجع مذاکره کنند تا راه حلی را این قضیه به دست بیاورند. همانگونه که قهرمانان ورزشی ما با حجاب در صحنه های آسیای و جهانی گوشه هایی از لیاقت بانوان عفیف ایران اسلامی را به نمایش در می آورند در داخل کشور نیز باید به طریق اصولی نسبت به این خواسته جامعه نسوان اقدام شود هر چه باشد در قرن بیست و یکم باید تصمیماتی گرفته شود که مطابق نیاز روزگاران کنونی است.

نویسنده: حسینعلی اسماعیلی