پنجشنبه نهم فروردین ماه
والیبال قهرمانی آسیا- ژاپن

تمرین با هنگ کنگ ناشناخته

بیست و یکمین دوره رقابت های والیبال جام ملت های آسیا از فردا در چیبای ژاپن آغاز می شود و تیم جوان شده ایران در نخستین راه در ساعت 10:30 به وقت تهران با هنگ کنگ بازی می کند.

حریفی بی نام و نشان در والیبال قاره کهن که هیچ گاه مکانی در جمع تیم های برتر نداشت و همواره در رده های دهم به پایین جای گرفته است. در واقع این کشور کوچک شرق آسیا حتی از تایلند، فیلیپین و تایپه هم عقب تر مانده است. بنابراین هنگ کنگ می تواند حریف تمرینی خوبی برای مردان والیبال کشور ما در مقدمه جام ملت ها باشد. تیم ملی ایران با میانگین سنی بیست و چهار سال در روزهای آتی به مصاف تایلند و پاکستان خواهد رفت. دو تیمی چغرتر هستند و رقبایی به مراتب جدی تر محسوب می شوند.
از جام ملت های که صحبت می کنیم از سال 1975 که آغاز این رویداد مهم بعد از بازی های آسیایی بود ایران در سال های 2011 و 2013 به مقام قهرمانی رسید و انحصار چشم بادامی های کره جنوبی، ژاپن و چین را خاتمه داد. اکنون از لیدرهای کارکشته آن دو تیم طلایی یعنی امیر حسینی و سعید معروف خبری نیست. بازیکنانی که جایزه انفرادی جام ملت ها را هم به ارمغان آورده بودند. این بار کاپیتان تیم برعکس دوره های گذشته یک دریافت کننده قدرتی است. میلاد عبادی پور کامل ترین بازیکن سه دهه اخیر که مسئولیت هدایت تیم را در داخل زمین برعهده دارد. هرچند که ملی پوشان ما به اتفاق ژاپن پیشاپیش به دلیل داشتن رنگینگ بالا در قاره کهن برای مسابقات جهانی سال آینده گزینش شده اند و مابقی تیم ها باید برای گرفتن دو سهمیه دیگر با هم پیکارکنند اما معتقد هستیم که تیم جوان و خوش قد و قواره ایران نبرهایی مهیج با تیم هایی مانند ژاپن، کره جنوبی و استرالیا و احتمالا چین در ادامه راه خواهند داشت. اگر چه بر مبنای جدول مسابقات ایران که در گروه B قرار دارد باید در دور دوم با تیم های گروه D متشکل از کره جنوبی، تایپه، قزاقستان و عربستان بازی کند. حالا یک فرصت مناسب و ایده ال پیش روی کادر فنی ایرانی و بازیکنان جوان قرار گرفته است تا استارتی دیگر برای پیمودن راه بزرگی در والیبال ایران زده شود.

نویسنده: جمشید حمیدی