جمعه سی و یکم فروردین ماه
وزیر ورزش و  کوهی از خواسته ها؛

یک دست صدا ندارد

پس از انتخاب دکتر حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش، صدها و شاید هزاران درخواست و ر اهکار به ایشان ارایه شده است .

آیتم هایی چون منابع مالی، امکانات، طر د افراد سودجو، دیپلماسی ورزش و گرفتن کرسی های قاره ای  جهانی، ورزش بانوان، برپایی اردوهای خارجی، جذب افراد کارآمد و پاکدست، نگاه ویژه به ورزش همگانی، انتقال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی، عنایت به ورزش پایه و... از  جمله مواردی بود که طی روزهای اخیر " تیتر یک " شد.

بی گمان ارایه نقشه راه از سوی کارشناسان و خبرگان ورزش حرکتی نیکو قلمداد می شود و می تواند در یچه ای تازه بر ورزش ما بگشاید و بالندگی را در اجزای ساختار ورزش ایجاد کند .

مواردی از این  دست و مشکلات جورواجور اظهرومن الشمس است ونگاه ویژه به این آیتم ها  نیاز حیاتی می نماید اما سئوال اینجاست که آیا وزیر ورزش به تنهایی می تواند کانال موفقیت را برای ورزش ما بگشاید؟!

نسل برومند  ما در سیر  تحولات ورزش توانسته موفقیت هایی چشمگیر را به منصه ظهور برساند ولی یادمان باشد ساختار و تشکیلات ما کماکان سنتی است و هنوز نتوانسته ایم  در افکارمان  بازنگری کنیم و تغییر ذائقه بدهیم  .

اینکه وزیرورزش در قامت یک قهرمان که سردی و گرمی  را بخوبی چشیده و عمق و ژرفای ورزش را بلد است، قوت قلب عمیق می نماید اما از یاد  نبریم به موازات آن باید بلندپایگان دولت از دکتر سجادی به شکل تمام قد حمایت کنند و مسیر را برای کلان نگری و برنامه های راهبردی هموار نمایند.

سجادی را سالهاست که می شناسیم، او وسواس عجیبی دارد  تا آموزه های قوام یافته در بدنه ورزش کشور رخنه کند وحتی در دوران قهرمانی که یک دونده مطر ح بود ، این  موار د ر ا به ر سانه ها و مسوولان  انتقال می داد  . در واقع باید اقر ار کرد که وی در د ورزش را از صفر  تا صد می شناسد و با وعده و وعیدهای ر ایج بیگانه است لذا این مهم را ملکه ذهنمان کنیم صرف بیان ایده های نوین و خلاقانه نمی تواند قاتق نان  باشد.

بر ای تحقق راهکارهای نخبگان ورزش و همچنین دکتر حمید سجادی ر اهی به غیر از این نیست که زیرساخت های ورزش را احیا و در افزایش بودجه وامکانات اهتمام کنیم . امید   می رود مسوولان رده بالا که بعضا علاقه مند به ورزش نیز نشان می دهند موار د  مطروحه را قطب نمای  حر کت جدی خود کنند تا بتوان سنگ بنایی تازه چید و مولفه های روز دنیا را  حاکم کرد .

نویسنده : رضا میرزاییان