پنجشنبه سی ام فروردین ماه

مر تضی فنونی زاده: پرسپولیس حق اشتباه ندارد

مدافع ملی پوش و سابق پرسپولیس دیدار آتی این تیم مقابل استقلال تاجیکستان ر ا پراهمیت دانست و گفت: نباید حر یف تاجیکستانی را دست کم گرفت .

مرتضی فنونی زاده که با پایگاه خبری البرز ورزشی گفت و گو می کرد، افزود: استقلال تاجیکستان تیمی ناشناخته اما متمول  است و فدراسیون فوتبال و دیگر مسئولان  این کشور  بر ای موفقیت این تیم مقابل پرسپولیس تدار ک وسیعی را در نظر  گرفته اند.

این تیم در مر حله قبلی از پس تیم خوب الهلال عربستان برآمد لذا بچه های ما نباید مقابل این رقیب دچار اشتباه و غر ور شوند .

وی غرور کاذب و کوچکترین لغزش را غیر قابل جبران دانست و اضافه کرد:  پرسپولیس دچار تغییراتی شده و چند مهره کلیدی مثل مغانلو، کنعانی زادگان، نواللهی را از دست داده ولی معتقدم که اگر کادر فنی نفرات قدیمی و یاران جدید را به خوبی میکس کند و بازیکنان در طول بازی هوشیار نشان دهند، توانایی برتری برابر این حریف و صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ باشگاه های آسیا را خواهند داشت .

خوشبختانه پرسپولیس هم در لیگ برتر و هم در عرصه آسیا پرقدرت ظاهر شده و سطح انتظار  هواداران را به میزان قابل توجهی بالا برده است. به هرحال این تیم با انگیزه بالایی به تاجیکستان رفته و امیدوارم که با انگیزه و عزم مصمم به میدان بیایند و میزبان را تسلیم کنند که به نظر بنده پتانسیل این موفقیت را داراست.

فنونی زاده در خصوص علت موفقیت پرسپولیس طی سال های اخیر را انسجام تیمی وخودباور ی کادرفنی و بازیکنان دانست و گفت: هرچند که در سال های اخیر شاهد انتقال برخی از بازیکنان محوری به باشگاههای خارجی بوده ایم اما 7- 6 بازیکن چندین سال است که با هم بازی می کنند و چشم بسته همدیگر را در داخل می شناسند . حفظ این شاکله در برتری پرسپولیس نقش مهمی ایفا کرد اما از سویی  دیگر  باید اقرار کنیم سایر مدعیان هم در قواره اصلی خود نبودند.

این ر ا هم تاکید کنم که تفکر ات برانکو موثر  بود و  گل محمدی و  دستیارانش اندیشه های او  را ادامه دادند که این فاکتور در کامیابی پرسپولیس بسیار اثر بخش بود .