جمعه دهم فروردین ماه
عطایی اهل مطالعه و تدبیر...

امیرحسینی: پارک، سیستم را به والیبال ایران آورد

والیبال جام ملت های آسیا در شرایطی از امروز در چیپای ژاپن آغاز شد که ایرانیان فقط در دو دوره به سال های 2011 و 2013 به مقام قهرمانی دست پیدا کرده بودند.

اولین بازیکن ایرانی که جایزه جام ملت ها را به خود اختصاص داد، امیرحسینی بود. پاسوری که باتدبیر سرمربی تیم جایگزین سعید معروف شده بود. البته در آن مسابقات آرش کمالوند و فرهاد ظریف نیز بهترین شده بودند. امیرحسینی که حالا کم کم به مرز بازنشستگی نزدیک می شود، به تازگی دوره مربیگری بین المللی را گذراند. او می گوید: این دوره زیرنظر آقای چنگیز آکار و جهانگیر سیدعباسی بیشتر به کارهای پایه پرداخته شد. اما خودم هنوز تصمیم نگرفتم که مربیگری کنم یا به بازیگری ادامه بدهم.

وی درباره جام ملت های آسیا در سال 2011 می گوید: پارک کیوون مربی کره ای واقعا والیبال ایران را دگرگون ساخت. او به تیم ملی ما سیستم داد و آنالیز را وارد چرخه والیبال کشور ما کرد. به اعتقاد من نقش وی کمتر از ولاسکو در والیبال کشور ما نبوده است. والیبال ما خیلی رشد کرده است و همگام با بازیکنان، مربیان جوان ما هم پیشرفت بسیار خوبی داشته اند. پیمان اکبری، بهروز عطایی، رحمان محمدی راد و محمدرضا تندروان از جمله مربیان کارآمد ما هستند. من با آقای عطایی کار کردم. ایشان را اهل مطالعه و دارای اطلاعات عمومی بالا می دانم. اما ای کاش دو تیم را به طور همزمان به ایشان نمی سپردند چرا که فشار بیش از حد روی یک مربی گاهی نتیجه عکس می دهد. فدراسیون والیبال می توانست مربیگری تیم ملی جوانان را از آقای عطایی می گرفت و به دیگر مربیان می سپرد.

امیرحسینی درباره پاسور جدید تیم ملی، جواد کریمی می گوید: سعید معروف البته که استثناست. در جهان والیبال شاید بازیکنانی مثل معروف، رزنده، انگابت و ... از نظر هوش ذاتی بی نظیرند اما جواد کریمی هم فیزیک خیلی خوبی دارد و با توجه به اینکه با بیشتر بازیکنان فعلی تیم ملی در تیم های ملی جوانان و باشگاه کاله همبازی بود، همه آنها را می شناسد. اما او هم باید مانند مربیان ما مطالعه کند و کارهای جدید را از بازیکنان بزرگ یاد بگیرد.

نویسنده: جمشید حمیدی