جمعه دهم فروردین ماه
دیدار سفیر نروژ در ایران با رئیس فدراسیون کشتی؛

دبیر: آمادگی انعقاد تفاهم نامه همکاری با فدراسیون کشتی نروژ را داریم

سیگوالد هاوگه سفیر نروژ در ایران صبح امروز با حضور در محل فدراسیون کشتی با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی دیدار کرد.

 دبیر در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم به سفیر نروژ، توضیحاتی را در مورد اهمیت کشتی در ایران، تاریخچه این ورزش ملی و قهرمانان و مدال آوران این رشته ورزشی داد.

در ادامه سفیر نروژ بازدیدی را از کمپ تیم های ملی کشتی بعمل آورد و شاهد تمرینات تیم های ملی کشتی بود. وی همچنین صحبت کوتاهی را با محمد بنا و پژمان درستکار سرمربیان تیم های ملی کشتی داشت.

دبیر در این بازدید ضمن توضیح در مورد اینکه کمپ تیم های ملی کشتی شامل خانه های کشتی شهید هادی و صدرزاده و محوطه ی بیرونی آن در مدت یکسال و نیم به صورت کامل بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفته، گفت: کمپ تیم های ملی با 210 تخت و امکانات بالای تمرینی آماده میزبانی از تیم های خارجی به ویژه کشتی گیران کشور نروژ است.

سفیر نروژ نیز پس از بازدید از امکانات کمپ تیم های ملی کشتی گفت: اجرای این همه کار در مدت کمتر از یکسال و نیم، کار بسیار ارزشمند و خوبی است.

هاوگه تصریح کرد: از دعوت شما دشتکر می کنم، حضورم در اینجا تأثیرگذار بود و فکر می کنم با تعهدی که شما دارید، حتما نتیجه می گیرید.

وی ادامه داد: تلاش و ممارست بسیار در کار تأثیرگذار است و مطمئنم با تلاشی که شما انجام می دهید و کاملا مشخص است، نتیجه لازم را خواهید گرفت.

سفیر نروژ در ایران اظهار داشت: می دانم که تیم های ایران با 20 کشتی گیر راهی کشور نروژ خواهند شد، البته به دلیل شیوع کرونا مشکلاتی در خصوص ویزا وجود دارد اما من تلاش خود را خواهم کرد که برای دریافت ویزا مشکلی به وجود نیاید.

وی گفت: از شما دعوت می کنم به همراه تیم های ملی کشتی پیش از حضور در رقابت های جهانی نروژ، مهمان ما در سفارت باشید.

در ادامه دبیر با بیان اینکه کشتی یک ورزش مهم برای مردم ایران محسوب می شود گفت: نتایج کشتی و موفقیت آن برای تمامی مردم کشورم که علاقه ی خاصی به کشتی دارند بسیار با اهمیت است و امیدوارم که شما نیز همکاری لازم را برای حضور تیم های ملی کشتی ایران در نروژ بعمل آورید.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با فدراسیون های کشتی صربستان، بلغارستان و سوریه اظهار داشت: می توانیم با فدراسیون کشتی نروژ نیز تفاهم نامه همکاری داشته و میزبان کشتی گیران این کشور در کمپ تیم های ملی کشتی باشیم.

در پایان این دیدار، رئیس فدراسیون کشتی با اهدای تندیس یادبودی از سیگوال هاوگه سفیر نروژ در این تقدیر به عمل آورد.