جمعه دهم فروردین ماه

شانس دختران هندبالیست برای جهانی شدن کمرنگ شد

رقابت های هندبال قهرمانی بانوان آسیا با شرکت 11 تیم و بدون تیم ملی قطر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری " البرز ورزشی" ، هجدهمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی آسیا از 24 شهریور به میزبانی کشور اردن برگزار میشود و تا 3 مهرماه طول خواهد کشید.

تیم ملی هندبال کشورمان فردا دوشنبه  پس از انجام هفت اردوی تدارکاتی داخلی و بدون انجام بازی دوستانه و اردوی خارجی به اردن سفر می کند.

در‌ گروه A کره جنوبی، قراقستان، هونگ هونگ، سنگاپور و ازبکستان حضور دارند

تیم ملی ایران در گروه B با تیم های ژاپن، اردن، سوریه، فلسطین و کویت همگروه است.

و در نخستین دیدار روز چهارشنبه از ساعت:  15:00 به مصاف ژاپن قدرتمند برود.

تیم ملی هندبال بانوان در دور قبلی این رقابت ها بر جایگاه ششم آسیا ایستاد و قرار بود امسال درصورت شرکت 12 تیم در مسابقات قهرمانی آسیا شش سهمیه جهانی برای بانوان قاره کهن درنظر گرفته شود و حالا با توجه به انصراف و عدم حضور تیم ملی قطر در این دوره از مسابقات و کم شدن یک سهمیه از آسیا شانس جهانی شدن دختران هندبالیست کم رنگ شد.

پیش از این تیم های هند و افغانستان که با تیم‌ ملی کشورمان همگروه بودند به دلایل مختلف اعلام کردند دراین رقابت شرکت نخواهند کرد که بلافاصله کنفدراسیون آسیا تیم های ملی سوریه و فلسطین را جایگزین کرد.

لازم به ذکر است قرار بود تیم ملی هندبال ایران طی روزهای اخیر قبل از اعزام به اردن با تیم ملی قطر چند دیدار دوستانه برگزار کند و سپس به کشور میزبان مسابقات یعنی اردن سفر کند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و مخالفت مقامات بلند پایه کشور قطر همراه شد و این دیدارهای دوستانه صورت نگرفت.