سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا؛

محمود سجادی :اشتباهات فردی در استقلال بیداد می کرد

 بازیکن اسبق و پیشکسوت دوست داشتنی تیم های مختلف از جمله راه آهن، شاهین، کشاورز، بهمن که یک فصل نیز در استقلال توپ زد، می گوید: استقلال ضعف تاکتیکی داشت و بخودش باخت .

محمود سجادی در گفت وگو با پایگاه خبری البرز ورزشی این چنین گفت: متاسفانه ما مدیریت نداریم، وقتی صحبت از مدیریت می شود نباید فقط تمامی انتقادها به یک فرد خاص باشد. منظور بنده مدیریت در فدراسیون، مدیریت در کادر فنی و مدیریت در سازمان لیگ و...است.

وقتی برنامه ریزی درستی نباشد، طبعا نباید توقع موفقیت داشت . به عنوان مثال تیم های رقیب زمانی که درگیر مسابقات لیگ خودهستند، باشگاههای ما استراحت می کنند و مشغول جذب بازیکن می شوند.

در این شرایط معلوم است که رقبا آماده تر می شوند، در حالیکه تیم های ما محکوم هستند که با نفرات جدید و بدون بازیهای مستمر تدارکاتی در لیگ باشگاههای آسیا حضور یابند و به مصاف تیم های قدر قاره بروند.

این وضعیت نابرابر قابل توجیه نیست و باید از این ندانم کاریها و نقشه راهی که کارشناسان و نخبگان فوتبال ارائه می دهند، درس گرفت . تا زمانی که به افکار سنتی پایبند باشیم و خودمان با شرایط روز فوتبال دنیا وفق ندهیم اوضاع بهتر نخواهد شد.

وی با اشاره به نبود تیم ورک در استقلال درمصاف با الهلال اظهار داشت: استقلال احساسی بازی کرد و وقتی حریف به گل رسید شیرازه اش بهم ریخت در حالیکه پیش از این حادثه، بخوبی نمایش داد.

در واقع وقتی استقلال گل نخست را دریافت کرد بقول معروف " وا" داد، گویی که کار تمام است و اگر جایگیری های حسین حسینی نبود، چه بسا ممکن بود شکستی پرگل نصیب فرهاد مجیدی شود.

در فوتبال باید از هر دقیقه آن استفاده بهینه کرد نه اینکه پس از دریافت گل احساسی بازی کرد، اگر به یاد داشته باشید لیورپول در فینال لیگ اروپا با سه گل از میلان عقب بود اما نه تنها قافیه را نباخت بلکه این سه گل را جبران کرد و در نهایت فاتح بازی شد.  

بحث دیگر اینکه استقلال در فاز دفاعی مرتکب اشتباهات زیادی شد و در مرکز میدان ، نبود یک طراح و بازیگردان نمود داشت . وقتی خط حمله بخوبی تغذیه نشود، طبیعی است که رسیدن به گل ناممکن خواهد بود .

سجادی اضافه کرد: اگر دقت کرده باشید، مهاجمان الهلال بدنبال هر اشتباه فردی استقلال خطر ساز می شدند اما بازیکنان استقلال در خط آتش شش دانگ نبودند . اگر بخواهیم منطق را چاشنی کنیم باید بپذیریم که استقلال به تیم ورک حریف باخت و یاران مجیدی بیش از هرچیز به خودشان باختند، چون اشتباهات فردی در خطوط سه گانه بیداد می کرد.