پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

جام جهانی و افکار نوین    

حضور توانمند تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت های مقدماتی جام جهانی مایه امیدواری شده بطوریکه  تیم ما امید نخست برای راهیابی به این مسابقات معظم بشمار می رود.

طبعا رفتن به این رقابت ها معتبر موجب خشنودی می شود و نشاط ملی را پراکنده می کند واز همه مهمتر اینکه فوتبال ما در عرصه جهانی بیش از پیش دیده خواهد شد.اما یادمان باشد صرف صعود به جام جهانی نباید مدینه فاضله باشد و تصور کنیم با رفتن  به این رقابت ها شق القمر کرده ایم .

اتفاقا با حضور در این فستیوال بزرگ مستطیل سبز باید از طلایه داران فوتبال دنیا الگو بگیریم و با رایزنی با مدیران تیم های نامدار ، فرمول حرفه ای را نت برداری کنیم و یا اینکه راه مراودت با آنها را تسطیح کنیم .

اگر واقع گرا باشیم باید بپذیریم که ما هنوز در زیرساخت ها مشکل داریم و فوتبال پایه ای با مشکلات جورواجور دست وپنجه نرم می کند. ضمن اینکه بیشتر استادیوم ها همچنان بشکل سنتی اداره می شود و خلاصه اینکه تفکر حرفه ای در اجزای ساختار فوتبالمان دیده نمی شود.

لذا بهترآن است بجای آنکه تمام هم و غم و هوش و حواس خود را صرف تیم ملی و جام جهانی کنیم ، کمی تا قسمتی هم به معیارهای بین المللی بیندیشیم .

باز هم تاکید می کنیم که رفتن به جام جهانی بی مزایا نیست اما اگر به موازات آن به ترمیم مشکلات بپردازیم و در راستای عنایت ویژه به فوتبال پایه ای آستین همت بالا بزنیم ، کاری خواهیم کرد کارستان.