پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
سرمربی دستور داد، مدیرعامل خط قرمز را رد کرد

گران ترین بازیکن پرسپولیس را بشناسید!

باشگاه پرسپولیس در تابستان جاری روزهای تقریباً آرامی را در نقل و انتقالات سپری کرد. دلیل اصلی‌ این مورد نیز به این مربوط بود که مدیریت باشگاه فقط وظیفه عقد قرارداد را به عهده داشت چرا که مذاکرات از طریق افراد دیگری صورت می‌گرفت و البته لیست خرید هم فقط در دست یحیی گل‌محمدی و مدیر برنامه‌ هایش بود.

نحوه جذب بازیکن در پرسپولیس طی دو فصل اخیر به این شکل بوده که یحیی قبل از اتمام فصل  بازیکنانی که می‌خواهد را مشخص کرده و نام آن ها را به مدیر برنامه‌‌ هایش می‌دهد. او نیز با بازیکنان موردنظر وارد مذاکره شده و در صورت توافق نهایی آن ها برای عقد قرارداد به باشگاه مراجعه می کنند.

در واقع مذاکرات مالی را هم اطرافیان گل‌محمدی انجام می‌دادند و مدیریت باشگاه پرسپولیس فقط خواسته سرمربی تیم را اجرا می‌کرد.

بماند که در این میان بودند بازیکنانی که مجبور شدند مدیر برنامه‌های خود را دور زده و با شرکت مدنظر آقایان (شرکت فعال در نقل و انتقالات) قرارداد امضا کرده تا راه پیوستن‌شان به پرسپولیس هموار شود.

نکته جالب توجه در رابطه با بحث مالی قرارداد ها این بود که جعفر سمیعی سعی کرد سقفی را برای باشگاهش در نظر بگیرد تا بازیکنی با بالای این مبلغ سرخپوش نشود اما در روز‌های آخر مدیریتش خود نتوانست سقف قرارداد را رعایت کند.

بر طبق این سقف، بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس که قرارداد جدیدی را با این باشگاه امضا می‌کردند مبلغ ۷ میلیارد تومان (به غیر از آپشن‌ها) دریافت می کنند. به عنوان مثال وحید امیری جزو این دسته از نفرات بود که با همین مبلغ قراردادش را تمدید کرد.

اما بعد از انتقال امین قاسمی‌نژاد به استقلال، سرمربی پرسپولیس مدیریت باشگاه را سخت تحت فشار قرارداد تا هر طوری که شده اجازه ندهد رضا اسدی به استقلال یا سپاهان بپیوندد.

با توجه به همین مسئله سمیعی مجبور شد با اسدی قرارداد ۹ میلیاردی امضا کند. البته ارزش این قرارداد در ظاهر ۹ میلیارد تومان است اما آپشن‌هایی دارد که اگر فعال شود این مبلغ سر به فلک خواهد کشید.

طبق این آپشن‌ها پرسپولیس در صورت صعود به جمع ۸ تیم نهایی لیگ قهرمانان، صعود به جمع چهار تیم، صعود به فینال، قهرمانی آسیا، قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی جام حذفی و... به ازای هر یک مجبور است ۱۰ درصد قرارداد اسدی را به وی پاداش دهد. در حقیقت الان که پرسپولیس استقلال تاجیکستان را برده و راهی ۸ تیم نهایی شده باید ۹۰۰ میلیون تومان به اسدی پاداش دهد!

آپشن‌های بعدی هم چندان دور از دسترس نیست و این بدان معنا است که پرسپولیس به بازیکن غیر ملی‌پوشش دستمزد عجیبی را پرداخت خواهد کرد.

به جرات می‌توان گفت در تاریخ باشگاه پرسپولیس سابقه نداشته چنین دستمزدی به بازیکنی پرداخت شود آن هم بازیکنی که نه ملی‌پوش است و نه ستاره به حساب می‌آید.

حالا اینکه در عقد این قرارداد، سرمربی پرسپولیس مقصر است یا مدیرعامل مستعفی این باشگاه بهتر است هواداران قضاوت کنند...

نویسنده: حامد فرضعلی بیک