پنجشنبه نهم فروردین ماه

صعود مقتدرانه ملی پوشان جوان والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران با شکست چین‌ تایپه علاوه بر صدرنشینی در گروه F به عنوان تنها تیم بدون شکست رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:  بیست‌ و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا امروز (جمعه) با هشت دیدار دومین روز مرحله دوم به میزبانی ژاپن و در شهر چیبا پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران که روز گذشته در نخستین بازی این مرحله موفق به شکست سه بر صفر کره‌جنوبی شده بود، امروز و در سومین مسابقه سالن شماره یک از ساعت 10 و 30 دقیقه به وقت تهران به مصاف چین‌تاپیه رفت.

پیش از این صعود دو تیم ایران و چین ‌تایپه به مرحله نیمه ‌نهایی و جمع چهار تیم برتر قطعی شده بود و این مسابقه جدال مدعیان برای صدرنشینی در گروه F بود که ملی‌پوشان ایران با شکست حریف در صدر گروه قرار گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با اقتدار و در سه ست متوالی با امتیازهای 25 بر 10، 25 بر 23 و 25 بر 11 چین‌تاپیه را شکست داد تا حریف تیم دوم گروه E در مرحله نیمه‌نهایی شود.

ملی‌پوشان والیبال ایران در دیدارهای قبلی خود در این رقابت‌ها موفق به شکست سه بر صفر تیم‌های هنگ‌کنگ، تایلند، پاکستان و چین ‌تایپه شده بودند تا با پنج برد متوالی و بدون واگذاری نتیجه حتی یک ست، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند و تنها تیم بدون شکست رقابت‌ها باشند.

 

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، صابر کاظمی، امیرحسین توخته، میثم صالحی، جواد کریمی و علی‌اصغر مجرد در مناطق یک تا 6 زمین استفاده کرد و محمدرضا حضرت‌پور نیز به عنوان لیبرو به میدان رفت.

در دیگر مسابقه گروه ایران گروه F تیم‌های پاکستان و کره‌جنوبی به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان رحمان محمدی ‌راد سه بر صفر به پیروزی رسیدند تا پاکستان در رتبه سوم این گروه قرار گیرد.

در دیگر مسابقه این مرحله و از گروه  Eامروز تیم‌های قطر و چین به مصاف هم رفتند و چینی‌ها سه بر دو قطر را شکست دادند تا صعودشان به جمع چهار تیم برتر قطعی شود.

بدین ترتیب تا کنون حضور تیم‌های ایران، چین‌تایپه و چین در مرحله نیمه‌نهایی قطعی شده است و آخرین سهمیه پس از دیدار دو تیم استرالیا و ژاپن مشخص خواهد شد ضمن اینکه قطر هم احتمال صعود دارد و نتیجه بازی استرالیا و ژاپن تعیین کننده خواهد بود. این که حریف دبدار های نیمه نهایی تیم ایران چین خواهد بود یا ژاپن _استرالیا و حتی قطر باید منتطر دیدار های باقی مانده امروز ماند. صبح امروز تیم جوان چین سه بر دو از سد قطر گدشت قطری که پیشتر ژاپن میزبان را با ایشی کاوای معروف شکست داد بود.