جمعه دهم فروردین ماه

چرا وارد دعاوی حقوقی استقلال و پرسپولیس ودر آمدهای فیفا نمی شوید؟!

جمشید تقی زاده از مدیران دوست داشتنی و خونگرمی است که در وزارت ورزش منشا خدمات زیادی بود و مدتی به وزارت کار رفت و ریاست سازمان بازنشستگی را برعهده گرفت ولی از وزارت کار با عنوان بازنشستگی کنار رفت و دوباره پس از بازنشستگی با یک تبصره جالب به معاونت حقوقی و پارلمانی مجلس وزارت ورزش منصوب شد!

سوال کردند که ایشان از وزار ت کار بازنشسته شده چطور در وزارت ورزش دوباره فعالیتش را از سرگرفته جواب دادند که نه …از وزارت کار بازنشسته نشد و خودش خسته شد و دوست داشت بیاید به ورزش.
اما در مجموع مدیری دوست داشتنی و مثبت است در عین حال خیلی هم خوش صحبت و
کاربلد.
اخیرا آقای تقی زاده گفته اند که 93 درصد از دعاوی مطرح شده در سال 98 به سود وزارت ورزش خاتمه یافته و البته که ما هم تایید می کنیم چون مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان مرتضی فلاح از مدیران جوان و با تجربه ایی است که سالها در بدنه وزارت ورزش حضور دارد و با تمام زیر و بم پرونده های ورزشی شامل دعاوی زمین هایی که معارض دارد و یا ورزشگاهها و فدراسیونها و سایر موارد حقوقی احاطه و تسلطی جامع دارد.
خود آقای تقی زاده هم از جمله افرادی است که بیشتر سعی می کند با دوستی و رفاقت و روابط دعاوی احتمالی را خاتمه دهد و از این بابت به وزار ت ورزش باید تبریک گفت .
ولی یک سوالی را که بارها گفته ایم و دوباره مطرح می کنیم و امیدواریم آقای تقی زاده پاسخی برآن داشته باشند و راه حلی برای آن بیابند چه این که بیشتر ضررو زیان ورزش از همین بخشی است که باید زیر نظارت معاونت و اداره حقوقی وزارت انجام شود اما نمی دانیم چه نیرویی و چه قدرتی فراتر از قانون وجود دارد که اجازه ورود بخش حقوقی وزارتخانه را به باشگاههای استقلال و پرسپولیس و فدراسیون فوتبال نمی دهد.
واقعا چرا معاونت حقوقی برای این مورد هیچ برنامه ای ندارد.
استقلال و پرسپولیس دو نهاد یا سازمان یا باشگاهی هستند که متولی آن وزات ورزش و جوانان است.
هیات مدیره و مدیر عامل و بودجه ها و حساب و کتابها را وزارت ورزش برای این دوباشگاه تعریف می کند ولی اجازه ورود به دعاویی حقوقی و قراردادها و دخل و خرجهای آنها را ندارد!
واقعا خنده کنیم یا بگرییم براحوال این ورزش؟
همین فصل گذشته پرونده مربیان و بازیکنان خارجی که استقلال و پرسپولیس گرفته اند را سرانگشتی حساب کنید و خروجی آن را برشمارید تا بدانیم چه کلاه بزرگی برسر ورزش ایران رفته و به هیچکس و هیچ نهادی هم پاسخگو نیستند.
این درد بزرگی است واقعا.
چرا نباید اداره حقوقی وزارت ورزش بر نحوه قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی که دو باشگاه می آورند نظارت کند؟
یکی از مدیرن ارشد وزارت ورزش در این مورد می گوید: به وزارتخانه گفته شده که اصلا بخش حقوقی حق ورود به استقلال و پرسپولیس و فدراسیون فوتبال را ندارد.
اگر ندارد چرا آقای داورزنی معاون وزیر در جام ملت های 2018 امارات با یک چمدان دلار به امارات آمد چون جناب کی روش قبل از بازی با عراق تهدد کرده بود اگر پول خود و پاداش مساوی برابر عراق (نفری ده هزار دلار به هر بازیکن بابت مساوی برابر عراق!) و دستیارانش را نقد ندهند روی نیمکت نخواهد نشست. قراردادش هم طوری بسته شده بود که همه جوره به نفع کی روش بود و هر گربه رقصانی دوست داشت کرد و از دلار کمتر به وی نگفتند و ندادند!
جالبه که حتی پول دلال های اطراف تیم ملی یا همان ایجنت ها و برخی مشاوران رسانه ای کی روش و جیره خوارانی که برایش یک حاشیه امن ساخته بودند و هر موقع زمان تمدید قراردادش بود ده تا دعوتنامه قلابی از ده فدراسیون ملی برایش می ساختند که کی روش را می خواهند و با این زد و بندها بر مبالغ هنگفت او می افزودند را هم از فدراسیون می گرفت.
ضرر و زیانی که همین پرونده های فصل گذشته استقلال و پرسپولیس و آقای ویلموتس به ورزش ما زدند برابر است با تمامی 250 پرونده ای که آقای تقی زاده مدعی است سال 98 به سود وزارت ورزش بسته شده است.
لطفا برای آنکه قدرت معاونت حقوقی وزارت ورزش و اداره کل حقوقی این وزارت را نشان دهید بررسی کنید که چرا نباید این بخش که با پول بیت المال اداره میشود مثل جزیره خود مختار باشد و سالانه دهها هزار دلار و دهها میلیارد تومن از جیب مردم به خارجیانی داده شود که بیشتر آنها فقط و فقط سهم خواهی دلالان و رانتی احتم برخی عوامل و سایر ذی نفعان است و حالا هم که گفته شده قرارداد مربی تیم ملی یعنی اسکوچیچ و برخی مربیان و بازیکنان خارجی استقلال و پرسپولیس با محوریت یکی دو آقازاده ورزشی بسته شده است.
یک نکته دیگر…همین بخور بخوری که الان سروصدا کرده و درآمد ایران از فیفا را بین چند نفر تقسیم کرده اند و یکی دونفر که کمتر گیرشان آمده با سند و مدرک قضیه را لو داده اند را چرا معاونت حقوقی وزارت ورزش بررسی نمی کند تا ببی